موزه های تاداو آندو

موزه های تاداو آندو

موزه های تاداو آندو

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

خوش آمدید
تبلیغات
اخبار:
نویسندگان
موزه های تاداو آندو

آندو در سال 1941 در ازاكاي ژاپن متولد شد..

وي بر خلاف بسياري از معماران مدرن، هيچ دوره ي آكادميك رسمي را نگذراند اما به جاي آن به سفرهاي بسيار در افريقا،امريكا و اروپا پرداخت.وي در سال 1970 شركت معمار آندو و همكاران را تاسيس كرد..

آندو با مخالفت با محيط نامنظم شهري ژاپن،به سمت نظم و منظر گراييد.

بر خلاف معماري سنتي ژاپن كه بيشتر برونگراست،معماري آندو بيشتر درونگراست.وي از ديوار براي به وجود آوردن يك منطقه ي انساني استفاده مي كند .در بيرون ديوار ها بي نظمي شهري اطراف را خنثا كرده در حالي كه در داخل ايجاد يك فضاي خصوصي مي كند .آندو با استفاده از بتن خام شخصيت معماري جديدي آفريده است .آندو با استفاده از هندسه ساده كه به فضا غناي بيشتري مي دهد نوعي معماري خالص و واضح را كه از خصايص معماري سنتي ژاپن اند،آفريده است..

دانلود با لینک مستقیم

موزه میلواکی

 

معمار : سانتياگو کالاتراوا

مکان : ميلواکی ، ويسکانسن ، ايالات متحده

تاريخ ساخت : سال 1994 تا 2001 ميلادی

مساحت کل ساختمان : 13هزار متر مربع

طول بنا : 149 متر

بيشترين عرض بنا : 43 متر

حداکثر ارتفاع بنا : 3/11 متر

هزينه اجرای پروژه : بيش از 100 ميليون دلار

دانلود با لینک مستقیم

معماری های تک ، معماری اکوتک ، معماری نئوکلاسیک

معماری های تک

معماری اکوتک

معماری نئوکلاسیک

دانلود

پلان بیمارستان

در این پست چند پلان بیمارستان کار دانشجویی و مفید برای دانشجویانی که طرح 4 را میگذرانند رو میخوام معرفی کنم ، همان طور که میدانید طراحی موفق بدون دیدن نمونه های مشابه غیر ممکن است .

امیدوارم که دیدن این پلان ها بتواند مقدمه ای برای طراحی زیبای شما باشد .

این پلان ها دارای مدل سه بعدی و هم چنین نما و برش می باشند .

برای دانلود این مطالب روی لینک زیر کلیک نمایید

مشاهده و دانلود

منبع وبلاگ http://hosseinrashidi.blogfa.com

نویفرد 2014

کتاب نویفرت یا داده‌های معماران کتابی است که توسط ارنست نویفرت تدوین شد و این کتاب با نام نویفرت (به آلمانی: Neufert) در میان معماران به عنوان منبعی برای استانداردهای معماری در building designو siteplanning کاربر دارد. این کتاب اولین بار توسط ارنس نویفرت در سال ۱۹۳۶ به چاپ رسید. ویرایش ۳۹ام آلمانی آن به ۱۷ زبان ترجمه شد و بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از آن فروخته شد.
رنست نویفرت در وایمار از سال ۱۹۲۶ پس از فارغ‌التحصیل شدن از باوهاوس به جمع‌آوری استانداردهای معماری و ساختمان‌ها پرداخت. وی اولین کتاب راهنمایش را در سال ۱۹۳۶ چاپ کرد که به ۱۷ زبان ترجمه شد و نسخهٔ آلمانی آن ۳۹ بار ویرایش یافت اولین نسخهٔ انگلیسی آن در سال ۱۹۷۰ در آمریکا چاپ شد و با کتاب گرافیک استاندارد معماری رقابت می‌کرد و تا سال ۱۹۸۶ ویراستار آن خود ارنست نویفرت بود و پس از آن توسط پسرش پیتر ادامه یافت تا سال ۱۹۹۵ که پیتر درگذشت
در این کتاب استانداردهای ابعاد و اندازه و تعداد فضاها و اجزای معماری برای کاربری‌های متفاوت به صورت نقشه و گرافیکی و عددی ارائه گردیده است که برای مراحل ابتدایی طراحی معماری و معماری منظر بسیار کاربردی است.

در این پست این کتاب برای دانلود رایگان شما قرار داده شده است

دانلود

 

پی دی اف آموزش اسکیس

اسکیس یا پیش‌طرح (به انگلیسی: Sketch) در در برخی رشته‌های هنری مانند طراحی صنعتی، معماری و نقاشی به معنای طراحی سریع یا طراحی اولیه‌است. در اسکچ از جزئیات صرف نظر می‌شود و کلیات موضوع به صورت غیر دقیق نشان داده می‌شود. برای اجرای اسکچ فقط از یک رنگ استفاده می‌شود. نمونه کاملتر اسکچ که در آن از رنگ نیز استفاده می‌شود و پاره از جزئیات نیز نشان داده شده‌اند راندو خوانده می‌شود.

در اسکچ طرح اولیه به صورت سریع و غالبا دست آزاد ترسیم می شود. برخلاف کروکی که بر اساس واقعیت است اسکچ زائیده فکر و تخلیات معمار می‌باشد و در واقع فکر و اندیشه روی کاغذ است. طرح کشیده شده در اسکیس معمولاً با رنگ یا وسایل ترسیمی راندو می شود.راندو یک رسانه و یا یک عامل ارتباط است. ارتباط اجزای طرح با هم، با زمینه، طراح، کارفرما و یا دیگر عوامل درگیر در ساخت. راندو را میتوان ابزاری برای طراحی‌های خلاقانه دانیست.

دانلود پی دی اف آموزش اسکیس

موزه هنرهای معاصر تهران

موزهٔ هنرهای معاصر تهران یکی از موزه‌های شهر تهران است. این موزه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی (۱۹۷۷ میلادی) به کوشش و ابتکار کامران دیبا و با پشتیبانی شهبانو فرح پهلوی در گوشه غربی پارک لاله و در زمینی به مساحت ۲٬۰۰۰ متر مربع (به جز باغ تندیس‌ها) بنا شد. بنای این موزه توسط دیبا و با الهام از بادگیرهای ایرانی طراحی شده است. در حال حاضر این مؤسسه یکی از واحدهای معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این موزه در بیرون از ایران با عنوان TMoCA (برگرفته از سرواژگان Tehran Museum of Contemporary Art) شناخته می‌شود.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، درآمدهای نفتی سرشار حکومت شاهنشاهی ایران اجازهٔ خرید آثار هنری معتبر بی‌المللی را به ایران می‌داد. در این هنگام خریدهای صورت گرفته توسط حکومت و نیز نیاز هنرمندان نوگرای ایرانی به داشتن فضایی برای ارائه آثار خود منجر به شکل‌گیری ایده ساخت موزه هنرهای معاصر تهران شد. اندک زمانی پس از گشایش موزه، رویداد انقلاب ۱۳۵۷ ایران و پس از آن جنگ ایران و عراق باعث شدند تا سیاست‌های نوگرای موزه تا سال‌ها جای خود را به سیاست‌های محافظه‌کارانه و همسو با هنر انقلابی دهد. روی کار آمدن محمد خاتمی در ایران اما باعث بازتر شدن فضا در این موزه و نمایش دوبارهٔ آثار هنرمندان نوگرای غربی و ایرانی شد.

این موزه شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن تا پیش از دههٔ ۸۰ میلادی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است. ارزش آثار موزه در حدود ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. بیشتر این آثار در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی و با نظارت شهبانو فرح خریداری شده‌اند، اما پس از انقلاب، بعضی از آثار ارزشمند موزه در زیرزمین آن انبار شدند و به نمایش درنیامدند. در سال ۲۰۰۵ برای نخستین بار نمایشگاهی از گنجینهٔ موزه برگزار گردید که توجه علاقه‌مندان را به خود جلب نمود. از جمله آثار موزه می‌توان به کارهای بسیار شاخصی از گوگن، رنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لویت، و جاکومتی اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر میتوانید به ویکی پدیا مراجعه نمایید

برای آشنایی با ریزفضاهای موزه هنرهای معاصر تهران و هم چنین پلان های آن  پاورپوینت زیر که یک کار دانشجویی می باشد را دانلود نمایید

دانلود با لینک مستقیم

آسیب شناسی در مرمت ابنیه
 

مرمت معماری، شاخه‌ای از هنر معماری است که بر پایه شناخت و مطالعه بناها و بافتهای تاریخی به احیا کردن فضاهای تاریخی به لحاظ کالبدی، ساختاری و عملکردی می‌انجامد. این هنر که شاخه‌ای آمیخته از دانش، تکنولوژی، مهندسی و هنر معماری می‌باشد شامل شکلها و سطوح گوناگونی از پژوهش و تحقیق در باب هنر و معماری تاریخی است و در مقیاس‌های گوناگونی می‌توان آنرا تعریف و معنا کرد.

بطور کلی مرمت به معنی مداخله‌های فنی - عملی که به منظور تضمین تداوم زمانی یک اثر صورت می‌گیرند، است. بایستی توجه داشت که عبارت مرمت برای مجموعه اعمالی که بمنظور حفاظت از یک اثرارزشمند تاریخی عنوان می‌شود بسیار اندک می‌باشد و بهتر خواهد بود که از عبارت حفاظت که معادل واژه لاتین (conservation) است استفاده شود. این واژه و واژگان معادل دیگر، در منشور بورادر استرالیا (۱۹۹۹میلادی) به شرح زیر است:

حفاظت (Conservation) به معنای کلیه روش‌ها و فرایندهای توجه به یک مکان برای حفظ اهمیت فرهنگی آن به کار می‌رود، که شامل نگهداری و بر اساس اوضاع و احوال احتمالاً شامل مراقبت، مرمّت، بازسازی و سازگارکردن و عموماً ترکیبی از موارد فوق است.

نگهداری (Maintenance) به معنای مراقبت و حفظ دایمی بافت، محتوی و جایگاه قرارگیری یک مکان است، و باید آن را با تعمیر متمایز دانست. تعمیر مستلزم مرمّت و بازسازی است و بر همین اساس باید ملاحظه‌شود.

مراقبت (Preservation) به معنای نگهداری از بافت یک مکان به شکل فعلی خود و به تأخیرانداختن فساد و ویرانی آن است.

مرمّت (Restoration) به معنای بازگردانی بافت موجود یک مکان به وضعیتی قبلی، از طریق برداشتن افزوده‌ها یا سرهم بند کردن اجزاء آن، بدون بهره‌گیری از مصالح جدید است.

بازسازی (Reconstruction) به معنای بازگردانی یک مکان به وضعیتی شناخته شده‌است و وجه تمایز آن، به کارگیری مصالح (کهنه یا نو) در بافت می‌باشد، که نباید آن را با بازآفرینی یا بازسازی فرضی، که خارج از حوزه‌این منشور است، اشتباه کرد.

سازگاری (Adaption) به معنای تعدیل و تبدیل یک مکان است به نحوی که برای کاربری به شکل مورد نظر مناسب و هم ساز باشد.

برای خواندن ادامه مطلب و آشنایی بیشتر با مفهوم مرمت به ویکی پدیا مراجعه نمایید

هم چنین برای آشنایی دقیق تر با مفهوم مرمت اینجا کلیک نمایید

و برای دانلود پاور پوینت 31 اسلایدی در مورد آسیب شناسی ابنیه مطالعه موردی  آسیابهای آبی شیخ و عماد دزفول روی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود


 

موزه های تاداو آندو

آندو در سال 1941 در ازاكاي ژاپن متولد شد..

وي بر خلاف بسياري از معماران مدرن، هيچ دوره ي آكادميك رسمي را نگذراند اما به جاي آن به سفرهاي بسيار در افريقا،امريكا و اروپا پرداخت.وي در سال 1970 شركت معمار آندو و همكاران را تاسيس كرد..

آندو با مخالفت با محيط نامنظم شهري ژاپن،به سمت نظم و منظر گراييد.

بر خلاف معماري سنتي ژاپن كه بيشتر برونگراست،معماري آندو بيشتر درونگراست.وي از ديوار براي به وجود آوردن يك منطقه ي انساني استفاده مي كند .در بيرون ديوار ها بي نظمي شهري اطراف را خنثا كرده در حالي كه در داخل ايجاد يك فضاي خصوصي مي كند .آندو با استفاده از بتن خام شخصيت معماري جديدي آفريده است .آندو با استفاده از هندسه ساده كه به فضا غناي بيشتري مي دهد نوعي معماري خالص و واضح را كه از خصايص معماري سنتي ژاپن اند،آفريده است..

دانلود با لینک مستقیم

موزه میلواکی

 

معمار : سانتياگو کالاتراوا

مکان : ميلواکی ، ويسکانسن ، ايالات متحده

تاريخ ساخت : سال 1994 تا 2001 ميلادی

مساحت کل ساختمان : 13هزار متر مربع

طول بنا : 149 متر

بيشترين عرض بنا : 43 متر

حداکثر ارتفاع بنا : 3/11 متر

هزينه اجرای پروژه : بيش از 100 ميليون دلار

دانلود با لینک مستقیم

معماری های تک ، معماری اکوتک ، معماری نئوکلاسیک

معماری های تک

معماری اکوتک

معماری نئوکلاسیک

دانلود

پلان بیمارستان

در این پست چند پلان بیمارستان کار دانشجویی و مفید برای دانشجویانی که طرح 4 را میگذرانند رو میخوام معرفی کنم ، همان طور که میدانید طراحی موفق بدون دیدن نمونه های مشابه غیر ممکن است .

امیدوارم که دیدن این پلان ها بتواند مقدمه ای برای طراحی زیبای شما باشد .

این پلان ها دارای مدل سه بعدی و هم چنین نما و برش می باشند .

برای دانلود این مطالب روی لینک زیر کلیک نمایید

مشاهده و دانلود

منبع وبلاگ http://hosseinrashidi.blogfa.com

نویفرد 2014

کتاب نویفرت یا داده‌های معماران کتابی است که توسط ارنست نویفرت تدوین شد و این کتاب با نام نویفرت (به آلمانی: Neufert) در میان معماران به عنوان منبعی برای استانداردهای معماری در building designو siteplanning کاربر دارد. این کتاب اولین بار توسط ارنس نویفرت در سال ۱۹۳۶ به چاپ رسید. ویرایش ۳۹ام آلمانی آن به ۱۷ زبان ترجمه شد و بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از آن فروخته شد.
رنست نویفرت در وایمار از سال ۱۹۲۶ پس از فارغ‌التحصیل شدن از باوهاوس به جمع‌آوری استانداردهای معماری و ساختمان‌ها پرداخت. وی اولین کتاب راهنمایش را در سال ۱۹۳۶ چاپ کرد که به ۱۷ زبان ترجمه شد و نسخهٔ آلمانی آن ۳۹ بار ویرایش یافت اولین نسخهٔ انگلیسی آن در سال ۱۹۷۰ در آمریکا چاپ شد و با کتاب گرافیک استاندارد معماری رقابت می‌کرد و تا سال ۱۹۸۶ ویراستار آن خود ارنست نویفرت بود و پس از آن توسط پسرش پیتر ادامه یافت تا سال ۱۹۹۵ که پیتر درگذشت
در این کتاب استانداردهای ابعاد و اندازه و تعداد فضاها و اجزای معماری برای کاربری‌های متفاوت به صورت نقشه و گرافیکی و عددی ارائه گردیده است که برای مراحل ابتدایی طراحی معماری و معماری منظر بسیار کاربردی است.

در این پست این کتاب برای دانلود رایگان شما قرار داده شده است

دانلود

 

پی دی اف آموزش اسکیس

اسکیس یا پیش‌طرح (به انگلیسی: Sketch) در در برخی رشته‌های هنری مانند طراحی صنعتی، معماری و نقاشی به معنای طراحی سریع یا طراحی اولیه‌است. در اسکچ از جزئیات صرف نظر می‌شود و کلیات موضوع به صورت غیر دقیق نشان داده می‌شود. برای اجرای اسکچ فقط از یک رنگ استفاده می‌شود. نمونه کاملتر اسکچ که در آن از رنگ نیز استفاده می‌شود و پاره از جزئیات نیز نشان داده شده‌اند راندو خوانده می‌شود.

در اسکچ طرح اولیه به صورت سریع و غالبا دست آزاد ترسیم می شود. برخلاف کروکی که بر اساس واقعیت است اسکچ زائیده فکر و تخلیات معمار می‌باشد و در واقع فکر و اندیشه روی کاغذ است. طرح کشیده شده در اسکیس معمولاً با رنگ یا وسایل ترسیمی راندو می شود.راندو یک رسانه و یا یک عامل ارتباط است. ارتباط اجزای طرح با هم، با زمینه، طراح، کارفرما و یا دیگر عوامل درگیر در ساخت. راندو را میتوان ابزاری برای طراحی‌های خلاقانه دانیست.

دانلود پی دی اف آموزش اسکیس

موزه هنرهای معاصر تهران

موزهٔ هنرهای معاصر تهران یکی از موزه‌های شهر تهران است. این موزه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی (۱۹۷۷ میلادی) به کوشش و ابتکار کامران دیبا و با پشتیبانی شهبانو فرح پهلوی در گوشه غربی پارک لاله و در زمینی به مساحت ۲٬۰۰۰ متر مربع (به جز باغ تندیس‌ها) بنا شد. بنای این موزه توسط دیبا و با الهام از بادگیرهای ایرانی طراحی شده است. در حال حاضر این مؤسسه یکی از واحدهای معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این موزه در بیرون از ایران با عنوان TMoCA (برگرفته از سرواژگان Tehran Museum of Contemporary Art) شناخته می‌شود.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، درآمدهای نفتی سرشار حکومت شاهنشاهی ایران اجازهٔ خرید آثار هنری معتبر بی‌المللی را به ایران می‌داد. در این هنگام خریدهای صورت گرفته توسط حکومت و نیز نیاز هنرمندان نوگرای ایرانی به داشتن فضایی برای ارائه آثار خود منجر به شکل‌گیری ایده ساخت موزه هنرهای معاصر تهران شد. اندک زمانی پس از گشایش موزه، رویداد انقلاب ۱۳۵۷ ایران و پس از آن جنگ ایران و عراق باعث شدند تا سیاست‌های نوگرای موزه تا سال‌ها جای خود را به سیاست‌های محافظه‌کارانه و همسو با هنر انقلابی دهد. روی کار آمدن محمد خاتمی در ایران اما باعث بازتر شدن فضا در این موزه و نمایش دوبارهٔ آثار هنرمندان نوگرای غربی و ایرانی شد.

این موزه شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن تا پیش از دههٔ ۸۰ میلادی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است. ارزش آثار موزه در حدود ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. بیشتر این آثار در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی و با نظارت شهبانو فرح خریداری شده‌اند، اما پس از انقلاب، بعضی از آثار ارزشمند موزه در زیرزمین آن انبار شدند و به نمایش درنیامدند. در سال ۲۰۰۵ برای نخستین بار نمایشگاهی از گنجینهٔ موزه برگزار گردید که توجه علاقه‌مندان را به خود جلب نمود. از جمله آثار موزه می‌توان به کارهای بسیار شاخصی از گوگن، رنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لویت، و جاکومتی اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر میتوانید به ویکی پدیا مراجعه نمایید

برای آشنایی با ریزفضاهای موزه هنرهای معاصر تهران و هم چنین پلان های آن  پاورپوینت زیر که یک کار دانشجویی می باشد را دانلود نمایید

دانلود با لینک مستقیم

آسیب شناسی در مرمت ابنیه
 

مرمت معماری، شاخه‌ای از هنر معماری است که بر پایه شناخت و مطالعه بناها و بافتهای تاریخی به احیا کردن فضاهای تاریخی به لحاظ کالبدی، ساختاری و عملکردی می‌انجامد. این هنر که شاخه‌ای آمیخته از دانش، تکنولوژی، مهندسی و هنر معماری می‌باشد شامل شکلها و سطوح گوناگونی از پژوهش و تحقیق در باب هنر و معماری تاریخی است و در مقیاس‌های گوناگونی می‌توان آنرا تعریف و معنا کرد.

بطور کلی مرمت به معنی مداخله‌های فنی - عملی که به منظور تضمین تداوم زمانی یک اثر صورت می‌گیرند، است. بایستی توجه داشت که عبارت مرمت برای مجموعه اعمالی که بمنظور حفاظت از یک اثرارزشمند تاریخی عنوان می‌شود بسیار اندک می‌باشد و بهتر خواهد بود که از عبارت حفاظت که معادل واژه لاتین (conservation) است استفاده شود. این واژه و واژگان معادل دیگر، در منشور بورادر استرالیا (۱۹۹۹میلادی) به شرح زیر است:

حفاظت (Conservation) به معنای کلیه روش‌ها و فرایندهای توجه به یک مکان برای حفظ اهمیت فرهنگی آن به کار می‌رود، که شامل نگهداری و بر اساس اوضاع و احوال احتمالاً شامل مراقبت، مرمّت، بازسازی و سازگارکردن و عموماً ترکیبی از موارد فوق است.

نگهداری (Maintenance) به معنای مراقبت و حفظ دایمی بافت، محتوی و جایگاه قرارگیری یک مکان است، و باید آن را با تعمیر متمایز دانست. تعمیر مستلزم مرمّت و بازسازی است و بر همین اساس باید ملاحظه‌شود.

مراقبت (Preservation) به معنای نگهداری از بافت یک مکان به شکل فعلی خود و به تأخیرانداختن فساد و ویرانی آن است.

مرمّت (Restoration) به معنای بازگردانی بافت موجود یک مکان به وضعیتی قبلی، از طریق برداشتن افزوده‌ها یا سرهم بند کردن اجزاء آن، بدون بهره‌گیری از مصالح جدید است.

بازسازی (Reconstruction) به معنای بازگردانی یک مکان به وضعیتی شناخته شده‌است و وجه تمایز آن، به کارگیری مصالح (کهنه یا نو) در بافت می‌باشد، که نباید آن را با بازآفرینی یا بازسازی فرضی، که خارج از حوزه‌این منشور است، اشتباه کرد.

سازگاری (Adaption) به معنای تعدیل و تبدیل یک مکان است به نحوی که برای کاربری به شکل مورد نظر مناسب و هم ساز باشد.

برای خواندن ادامه مطلب و آشنایی بیشتر با مفهوم مرمت به ویکی پدیا مراجعه نمایید

هم چنین برای آشنایی دقیق تر با مفهوم مرمت اینجا کلیک نمایید

و برای دانلود پاور پوینت 31 اسلایدی در مورد آسیب شناسی ابنیه مطالعه موردی  آسیابهای آبی شیخ و عماد دزفول روی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود


 

پنل کاربری
نام کاربری
رمز عبور
عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ی سایت
بزرگ ترین وب سایت تخصصی ارایه دهنده مطالب و فایل های معماری این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد .