فنگ شویی (feng shui) چیست؟

فنگ شویی (feng shui) چیست؟

فنگ شویی (feng shui) چیست؟

فنگ شویی (feng shui) چیست؟

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

خوش آمدید
تبلیغات
اخبار:
نویسندگان
فنگ شویی (feng shui) چیست؟

فنگ شویی (feng shui) چیست؟

فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است .فنگ شویی یک رشته سنتی چینی است که در آن به مطالعه ی روش هایی میپردازد که انسان را در هماهنگی با طبیعت قرار میدهد .

در دوران باستان ،اجداد چینی ها از وجود چی در طبیعت آگاه بودند .قوانین طبیعی توسط آنها شناخته و توصیف شده بود .به طور خاص چی به عنوان یک درایو عرفانی تا حد زیادی بر زندگی روزمره مردم موثر است . در ابتدا آنها از قوانین چی به طور ساده تنها برای تعیین مکان زندگی و مکان گورستان های خور استفاده میکردند .اما بعد ها مورد استفاده این قوانین بیشتر شد و معتقد بودند که رفاه در استفاده ی این قوانین است در غیر اینصورت بدشانسی رخ خواهد داد .

3 اصل در فنگ شویی وجود دارد که عبارتند از :

  • وحدت انسان با طبیعت
  • تعادل یین و یانگ
  • جاذبه و دافعه از پنج عنصر فلز،چوب ،آب ،آتش و زمین
آرامگاه ZHAOLING، شیان

آرامگاه ZHAOLING ، شیان LING ، شیان

فنگ شویی به مردم پیشنهادات زیادی میدهد که خانه ی خود را چگونه و در چه جایی بسازند . برای مثال ،پشت خانه باید رو به شمال و از مقابل رو به جنوب باشد .چون در اینصورت وقتی جلوی خانه رو به جنوب است به راحتی می تواند نور خورشید را جذب کند و در زمستان از باد سرد شمال در امان باشد و این به نفع سلامتی مردم است.

بنابراین این سنت ها تا امروز مورد استفاده قرار گرفته اند به خصوص در مناطق روستایی. همچنین اندازه یک خانه باید متوسط باشد ،نه خیلی بزرگ ونه خیلی کوچک.

نه یک خانه ی کوچک با تعداد افراد زیاد و نه یک خانه ی بزرگ با تعداد افراد کم ،این یک توافق است که اصل متوسط باشد.

فنگ شویی یک موقعیت مناسب را در شرایط سخت در یک ساختمان از محور مرکزی شهر فراهم میکند .به طور کلی محور مرکزی باید از شمال به جنوب آن باشد و شمال آن اشاره به کوهی است که از شرق و غرب در حال اجراست و رو به بالا کشیده میشود .یک کوه به عنوان نگهبان یک شهر توصیف میشود.

اعتقاد آنها بر این است که رودخانه های پیچ در پیچ در اطراف شهر به عنوان یک ویژگی فرخنده است و یک شهر ممنوعه توسط این قوانین به شدت مطیع ساخته شده است.

A bird's eye view of Forbidden City

A bird’s eye view of Forbidden City


Hongcun Ancient Village, Huangshan

Hongcun Ancient Village, Huangshan روستای باستانی

امروزه فنگ شویی نقش مهمی در زندگی مردم ایفا میکند .برای بهبود سطح کیفی زندگی مردم بسیاری از مردم خانه های خود را بر طبق قوانین فنگ شویی دیزاین می کنند.

به طور مثال، تخت خواب نباید بیش از حد به پنجره نزدیک شود زیرا پراکنده شدن پرتو های نور به طور مستقیم بر کیفیت خواب تاثیر میگذارد.

آیینه ها نباید روی دیوار مقابل تخت خواب آویزان گردد .زیراممکن است در شب بازتاب پرتو ها باعث ترس شما شود .و همچنین تخت خواب نباید به طور مستقیم روبه روی درب قرار داده شود.

در غیر اینصورت شما ممکن است شما احساس ناامنی کنید. فنگ شویی گنج بزرگ از فرهنگ سنتی چینی است .این مظهر یک شناخت ساده است که توسط اجداد چینی به رسمیت شناخته شده است.



نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







مطالب مرتبط
پنل کاربری
نام کاربری
رمز عبور
عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ی سایت
بزرگ ترین وب سایت تخصصی ارایه دهنده مطالب و فایل های معماری این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد .