دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

خوش آمدید
تبلیغات
اخبار:
نویسندگان
منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری
تعداد سوالات و منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری

تعداد سوالات رشته مهندسی معماری

اين مجموعه شامل 6 گرايش زير است:

1ـ مهندسي معماري

2ـ معماري منظر

3ـ مهندسي معماري اسلامي

4ـ مطالعات معماري ايران

5ـ بازسازي پس از سانحه

6ـ معماري داخلي

كليه 7 ماده درسي در يك دفترچه ارائه شده با 170 سؤال و 20 دقيقه زمان پاسخگويي.

مهندسي معماري:


معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت
منابع جهت آمادگي و پاسخگويي به سوالات مواد و مصالح کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت:

۱- نشریه ۵۵ ( مشخصات فنی و عمومی کارهای ساختمانی ) تالیف : انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

۲- مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ( سازمان نظام مهندسی ساختمان )

۳- مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ( سازمان نظام مهندسی ساختمان )

۴- مصالح ساختمانی تالیف : مهندس احمد حامی

منابع جهت پاسخگويي به سوالات ایستائی و فن ساختمان کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت:

كاروانسرا
مقدمه

كاروانسرا ها، مهمان خانه هاي بين راهي كشور ايران در طي قرون متمادي گذشته بوده و سابقه آن به دوره هخامنشي يعني بيش از دو هزار و پانصد سال قبل مي رسد. در مسير راه هاي مهم بين شهري، كاروانسرا ها به فاصله مسافتي كه كاروان در يك روز مي توانسته طي كند، ساخته مي شده است.

به دليل خشكي نسبي آب و هوا در بخش عمده اي از كشور ايران و دور بودن شهر ها و آبادي ها از يكديگر، وجود نقاطي جهت استراحت و تهيه آذوقه در بين راه، امري حياتي و ضروري بوده و بدون وجود اين ايستگاه ها، طي طريق و ارتباط بين مناطق مختلف كشور غير ممكن بوده است.

از آنجايي كه در دوره پيش از اسلام، خصوصاً در زمان پادشاهي هخامنشي، وسعت مملكت ايران بسيار زياد بوده و كنترل اين امپراطوري وسيع احتياج به خطوط ارتباطي منظم و مطمين داشته، مورخين يونان باستان مانند هرودت و گزنفون از وجود راه هاي امن و كاروانسرا هاي خوب در ايران خبر مي دهند. هرودت در مورد راه هاي امپراطوري هخامنشي مي نويسد: «واحد مقياس راه ها پرسنگ است و به مسافت هر چهار پرسنگ منزلي تهيه شده موسوم به ايستگاه؛ در اين منازل مهمان خانه هاي خوب بر پا گرديده.»

در دوره حكومت اشكاني و ساساني نيز وجود راه هاي امن و كاروانسرا هاي مناسب امري ضروري براي اداره كشور پهناور ايران در اين دوره تاريخي بوده است. خصوصاً از آنجايي كه ايران در مسير تجارت بين المللي بين خاور دور از يك سو و سواحل مديترانه و اروپا از طرف ديگر قرار داشته و بخش عمده اي از مسير تجاري جاده ابريشم از سرحدات شمالي ايران مي گذشته، تامين امنيت و رفاه بازرگانان در اين مسير طولاني كه منبع درآمد مهمي براي دولت بوده، امري لازم و ضروري بوده است.

از دوره پادشاهي هخامنشي و اشكاني كاروانسراي شناخته شده اي در ايران باقي نمانده است، ولي از زمان ساسانيان تعداد معدودي كاروانسرا باقي مانده كه الگوي كاروانسرا هاي بعدي در دوره اسلامي قرار گرفته است. از قديمي ترين كاروانسرا هاي ايران مي توان از كاروانسراي دروازه گچ ( شكل 1)

نام برد. پايه ها و بخشي از ديوار هاي اين كاروانسرا كه با سنگ و آهك ساخته شده هنوز باقي است. اين بنا داراي يك حياط مركزي و تعدادي دالان در اطراف حياط است.


http://www.ghoolabad.com/media2/image/carvansara_01.gif

 شكل 1: پلان كاروانسراي دروازه گچ مربوط به دوره ساساني. اين نوع پلان با حياط مركزي، الگوي ساير كاروانسرا هاي ايران در دوره هاي بعدي بوده است.

برای خواندن کامل مقاله به ادامه مطلب بروید

مسجد جامع اردستان

بنای مسجد جامع اردستان در مركز محله محال اردستان واقع شده و از كهن ‌ترین مساجد ایران است كه براساس بررسی های صورت گرفته بنای اولیه آن ، مربوط به قرون اولیه اسلامی است و در دوره سلجوقی تجدید بنا و در دوره های دیگر، بخش‌های مختلفی به آن اضافه شده است. براساس بررسی‌های باستان ‌شناسی، مسجد جامع اولیه اردستان، بین اواخر قرن دوم هجری تا نیمه اول قرن چهارم هجری، بر روی بقایای ساختمان‌های بزرگ خشتی ـ احتمالاً از دوره ساسانی ـ ساخته شده است. در نیمه دوم قرن ششم هجری، با تخریب بخشی از شبستان جنوبی مسجد اولیه، گنبدخانه كنونی بنیاد شده و چندی بعد از آن، ایوان جنوبی و رواق‌های متصل به آن ساخته شده‌اند. در مرحله بعد، با حفظ تركیب اصلی، تغییراتی در جرزها و پایه‌ها به منظور تقویت و تحكیم آنها صورت گرفته و سرانجام در مرحله چهارم ساختمانی كه احتمالاً دوره صفوی را شامل می‌شود، ایوان‌های دیگر ـ خاوری، باختری و شمالی ـ به صحن اضافه شده‌اند. گسترش و اتصال مسجد به بناهای دیگر ـ مدرسه و حسینیه ـ نیز در همین دوره صورت گرفته است. با توجه به اطلاعات به دست آمده، ایوان شمالی و غرفه های جانبی آن، در یک زمان ـ 946هـ . ق بر روی آثار مسجد اولیه بنا شده است.


برای خواندن کامل مقاله به ادامه مطلب بروید

سوالات کنکور کاردانی به کارشناسی رشته معماری سال 1392
لینک دانلود سوالات از سایت آکادمی تخصصی معماری  لینک دانلود سئوالات

 

 

 

 

بادگير هاي يزد و اسلوب ساختن آنها

مقدمه

هواي منطقه يزد در تابستان، گرم و خشك، و در زمستان، سرد و خشك است و اختلاف درجه حرارت بين شب و روز، گاهي اوقات به 28 درجه سانتي گراد مي رسد. مردم يزد براي مقابله با اين شرايط جوي و اقليمي، به راه حل هايي دست يافته اند كه جنبه هاي آزار دهنده آب و هوايي را كم كنند؛ از آن جمله است: ساختن خانه ها در كنار هم، ديوار هاي بلند، به كار بردن خشت خام، پوشش كاهگل، ساختن طاق هاي گنبدي، زيرزمين و بادگير و ... كه مجموعاً وسايلي هستند براي مبارزه با ناملايمات هواي گرم تابستان و هواي سرد زمستان. از بين مواردي كه بر شمرديم، بادگير، كارآيي بيشتري در تلطيف شرايط جوي منطقه دارد؛ به حدي كه مي توان گفت شهر ها و روستا هاي كويري با بادگير نفس مي كشند.

يزد شهر بادگير ها

يزد شهر زيباترين بادگير ها با معماري كويري، شهري باستاني بر سر راه جاده ابريشم؛ بادگير هاي يزد كه در نوع خود كامل ترين اند به همراه ديوار هاي قطور و طاق هاي گنبدي بلند، مناسب آب و هواي كويري منطقه ساخته شده اند؛ بادگير ها هر يك از نظر شكل سطح مقطع، ارتفاع، سطح وجه ها، تعداد پايه ها و چشمه ها، نوع تزيينات، گچ بري و ... با يكديگر تفاوت دارند.

موضوع اين مقاله ضرورت و اهميت بادگير و فنون ساختمان آن در ناحيه جنوبي دشت كوير يا استان يزد است كه به تشريح آن مبادرت مي ورزيم.


برای خواندن کامل مقاله به ادامه مطلب بروید

هخامنش و تخت جمشید
مهندسان هخامنشی راز استفاده از عدد «پی» (۳/۱۴) را 2500 سال پیش کشف کرده بودند. آنها در ساخت سازه های سنگی و ستون های مجموعه تخت جمشید که مخروطی شکل بود، از این عدد استفاده می کردند
معماری ایران
معماری ایران ، شناسنامه معتبر مردم در این سرزمین از دورترین ازمنه قدیم است . طبیعت اقلیمی ایران در این زمینه تأثیرگذار فرهنگهائی که با فاتحین و مغلوبین به این خطه راه گشودند ، در این معماری به بارزترین اشکال خود جلوه کرده است . آداب و رسوم ، مراسم مذهبی ، روحیه ، اخلاقیات ، اندیشه و عقیده نسلها در معماری ایران انعکاس واضحی دارد . نه تنها در بناهای عظیم ، در ابنیه آثار کوچک هم این انعکاس را می توانیم دریابیم . آتشکده و دهکده های شاهی که در گذشته در سراسر این خطه جابجا روئیده بود و اینک به جا مانده است ، باری از فرهنگ معماری ایران باستان را در خویش نهفته اند
موزه هنرهای معاصر تهران

موزهٔ هنرهای معاصر تهران یکی از موزه‌های شهر تهران است. این موزه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی (۱۹۷۷ میلادی) به کوشش و ابتکار کامران دیبا و با پشتیبانی شهبانو فرح پهلوی در گوشه غربی پارک لاله و در زمینی به مساحت ۲٬۰۰۰ متر مربع (به جز باغ تندیس‌ها) بنا شد. بنای این موزه توسط دیبا و با الهام از بادگیرهای ایرانی طراحی شده است. در حال حاضر این مؤسسه یکی از واحدهای معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این موزه در بیرون از ایران با عنوان TMoCA (برگرفته از سرواژگان Tehran Museum of Contemporary Art) شناخته می‌شود.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، درآمدهای نفتی سرشار حکومت شاهنشاهی ایران اجازهٔ خرید آثار هنری معتبر بی‌المللی را به ایران می‌داد. در این هنگام خریدهای صورت گرفته توسط حکومت و نیز نیاز هنرمندان نوگرای ایرانی به داشتن فضایی برای ارائه آثار خود منجر به شکل‌گیری ایده ساخت موزه هنرهای معاصر تهران شد. اندک زمانی پس از گشایش موزه، رویداد انقلاب ۱۳۵۷ ایران و پس از آن جنگ ایران و عراق باعث شدند تا سیاست‌های نوگرای موزه تا سال‌ها جای خود را به سیاست‌های محافظه‌کارانه و همسو با هنر انقلابی دهد. روی کار آمدن محمد خاتمی در ایران اما باعث بازتر شدن فضا در این موزه و نمایش دوبارهٔ آثار هنرمندان نوگرای غربی و ایرانی شد.

این موزه شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن تا پیش از دههٔ ۸۰ میلادی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است. ارزش آثار موزه در حدود ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. بیشتر این آثار در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی و با نظارت شهبانو فرح خریداری شده‌اند، اما پس از انقلاب، بعضی از آثار ارزشمند موزه در زیرزمین آن انبار شدند و به نمایش درنیامدند. در سال ۲۰۰۵ برای نخستین بار نمایشگاهی از گنجینهٔ موزه برگزار گردید که توجه علاقه‌مندان را به خود جلب نمود. از جمله آثار موزه می‌توان به کارهای بسیار شاخصی از گوگن، رنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لویت، و جاکومتی اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر میتوانید به ویکی پدیا مراجعه نمایید

برای آشنایی با ریزفضاهای موزه هنرهای معاصر تهران و هم چنین پلان های آن  پاورپوینت زیر که یک کار دانشجویی می باشد را دانلود نمایید

دانلود با لینک مستقیم

آسیب شناسی در مرمت ابنیه
 

مرمت معماری، شاخه‌ای از هنر معماری است که بر پایه شناخت و مطالعه بناها و بافتهای تاریخی به احیا کردن فضاهای تاریخی به لحاظ کالبدی، ساختاری و عملکردی می‌انجامد. این هنر که شاخه‌ای آمیخته از دانش، تکنولوژی، مهندسی و هنر معماری می‌باشد شامل شکلها و سطوح گوناگونی از پژوهش و تحقیق در باب هنر و معماری تاریخی است و در مقیاس‌های گوناگونی می‌توان آنرا تعریف و معنا کرد.

بطور کلی مرمت به معنی مداخله‌های فنی - عملی که به منظور تضمین تداوم زمانی یک اثر صورت می‌گیرند، است. بایستی توجه داشت که عبارت مرمت برای مجموعه اعمالی که بمنظور حفاظت از یک اثرارزشمند تاریخی عنوان می‌شود بسیار اندک می‌باشد و بهتر خواهد بود که از عبارت حفاظت که معادل واژه لاتین (conservation) است استفاده شود. این واژه و واژگان معادل دیگر، در منشور بورادر استرالیا (۱۹۹۹میلادی) به شرح زیر است:

حفاظت (Conservation) به معنای کلیه روش‌ها و فرایندهای توجه به یک مکان برای حفظ اهمیت فرهنگی آن به کار می‌رود، که شامل نگهداری و بر اساس اوضاع و احوال احتمالاً شامل مراقبت، مرمّت، بازسازی و سازگارکردن و عموماً ترکیبی از موارد فوق است.

نگهداری (Maintenance) به معنای مراقبت و حفظ دایمی بافت، محتوی و جایگاه قرارگیری یک مکان است، و باید آن را با تعمیر متمایز دانست. تعمیر مستلزم مرمّت و بازسازی است و بر همین اساس باید ملاحظه‌شود.

مراقبت (Preservation) به معنای نگهداری از بافت یک مکان به شکل فعلی خود و به تأخیرانداختن فساد و ویرانی آن است.

مرمّت (Restoration) به معنای بازگردانی بافت موجود یک مکان به وضعیتی قبلی، از طریق برداشتن افزوده‌ها یا سرهم بند کردن اجزاء آن، بدون بهره‌گیری از مصالح جدید است.

بازسازی (Reconstruction) به معنای بازگردانی یک مکان به وضعیتی شناخته شده‌است و وجه تمایز آن، به کارگیری مصالح (کهنه یا نو) در بافت می‌باشد، که نباید آن را با بازآفرینی یا بازسازی فرضی، که خارج از حوزه‌این منشور است، اشتباه کرد.

سازگاری (Adaption) به معنای تعدیل و تبدیل یک مکان است به نحوی که برای کاربری به شکل مورد نظر مناسب و هم ساز باشد.

برای خواندن ادامه مطلب و آشنایی بیشتر با مفهوم مرمت به ویکی پدیا مراجعه نمایید

هم چنین برای آشنایی دقیق تر با مفهوم مرمت اینجا کلیک نمایید

و برای دانلود پاور پوینت 31 اسلایدی در مورد آسیب شناسی ابنیه مطالعه موردی  آسیابهای آبی شیخ و عماد دزفول روی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود


 

پی دی اف آموزش اسکیس

اسکیس یا پیش‌طرح (به انگلیسی: Sketch) در در برخی رشته‌های هنری مانند طراحی صنعتی، معماری و نقاشی به معنای طراحی سریع یا طراحی اولیه‌است. در اسکچ از جزئیات صرف نظر می‌شود و کلیات موضوع به صورت غیر دقیق نشان داده می‌شود. برای اجرای اسکچ فقط از یک رنگ استفاده می‌شود. نمونه کاملتر اسکچ که در آن از رنگ نیز استفاده می‌شود و پاره از جزئیات نیز نشان داده شده‌اند راندو خوانده می‌شود.

در اسکچ طرح اولیه به صورت سریع و غالبا دست آزاد ترسیم می شود. برخلاف کروکی که بر اساس واقعیت است اسکچ زائیده فکر و تخلیات معمار می‌باشد و در واقع فکر و اندیشه روی کاغذ است. طرح کشیده شده در اسکیس معمولاً با رنگ یا وسایل ترسیمی راندو می شود.راندو یک رسانه و یا یک عامل ارتباط است. ارتباط اجزای طرح با هم، با زمینه، طراح، کارفرما و یا دیگر عوامل درگیر در ساخت. راندو را میتوان ابزاری برای طراحی‌های خلاقانه دانیست.

دانلود پی دی اف آموزش اسکیس

نویفرد 2014

کتاب نویفرت یا داده‌های معماران کتابی است که توسط ارنست نویفرت تدوین شد و این کتاب با نام نویفرت (به آلمانی: Neufert) در میان معماران به عنوان منبعی برای استانداردهای معماری در building designو siteplanning کاربر دارد. این کتاب اولین بار توسط ارنس نویفرت در سال ۱۹۳۶ به چاپ رسید. ویرایش ۳۹ام آلمانی آن به ۱۷ زبان ترجمه شد و بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از آن فروخته شد.
رنست نویفرت در وایمار از سال ۱۹۲۶ پس از فارغ‌التحصیل شدن از باوهاوس به جمع‌آوری استانداردهای معماری و ساختمان‌ها پرداخت. وی اولین کتاب راهنمایش را در سال ۱۹۳۶ چاپ کرد که به ۱۷ زبان ترجمه شد و نسخهٔ آلمانی آن ۳۹ بار ویرایش یافت اولین نسخهٔ انگلیسی آن در سال ۱۹۷۰ در آمریکا چاپ شد و با کتاب گرافیک استاندارد معماری رقابت می‌کرد و تا سال ۱۹۸۶ ویراستار آن خود ارنست نویفرت بود و پس از آن توسط پسرش پیتر ادامه یافت تا سال ۱۹۹۵ که پیتر درگذشت
در این کتاب استانداردهای ابعاد و اندازه و تعداد فضاها و اجزای معماری برای کاربری‌های متفاوت به صورت نقشه و گرافیکی و عددی ارائه گردیده است که برای مراحل ابتدایی طراحی معماری و معماری منظر بسیار کاربردی است.

در این پست این کتاب برای دانلود رایگان شما قرار داده شده است

دانلود

 

پلان بیمارستان

در این پست چند پلان بیمارستان کار دانشجویی و مفید برای دانشجویانی که طرح 4 را میگذرانند رو میخوام معرفی کنم ، همان طور که میدانید طراحی موفق بدون دیدن نمونه های مشابه غیر ممکن است .

امیدوارم که دیدن این پلان ها بتواند مقدمه ای برای طراحی زیبای شما باشد .

این پلان ها دارای مدل سه بعدی و هم چنین نما و برش می باشند .

برای دانلود این مطالب روی لینک زیر کلیک نمایید

مشاهده و دانلود

منبع وبلاگ http://hosseinrashidi.blogfa.com

معماری های تک ، معماری اکوتک ، معماری نئوکلاسیک

معماری های تک

معماری اکوتک

معماری نئوکلاسیک

دانلود

موزه میلواکی

 

معمار : سانتياگو کالاتراوا

مکان : ميلواکی ، ويسکانسن ، ايالات متحده

تاريخ ساخت : سال 1994 تا 2001 ميلادی

مساحت کل ساختمان : 13هزار متر مربع

طول بنا : 149 متر

بيشترين عرض بنا : 43 متر

حداکثر ارتفاع بنا : 3/11 متر

هزينه اجرای پروژه : بيش از 100 ميليون دلار

دانلود با لینک مستقیم

موزه های تاداو آندو

آندو در سال 1941 در ازاكاي ژاپن متولد شد..

وي بر خلاف بسياري از معماران مدرن، هيچ دوره ي آكادميك رسمي را نگذراند اما به جاي آن به سفرهاي بسيار در افريقا،امريكا و اروپا پرداخت.وي در سال 1970 شركت معمار آندو و همكاران را تاسيس كرد..

آندو با مخالفت با محيط نامنظم شهري ژاپن،به سمت نظم و منظر گراييد.

بر خلاف معماري سنتي ژاپن كه بيشتر برونگراست،معماري آندو بيشتر درونگراست.وي از ديوار براي به وجود آوردن يك منطقه ي انساني استفاده مي كند .در بيرون ديوار ها بي نظمي شهري اطراف را خنثا كرده در حالي كه در داخل ايجاد يك فضاي خصوصي مي كند .آندو با استفاده از بتن خام شخصيت معماري جديدي آفريده است .آندو با استفاده از هندسه ساده كه به فضا غناي بيشتري مي دهد نوعي معماري خالص و واضح را كه از خصايص معماري سنتي ژاپن اند،آفريده است..

دانلود با لینک مستقیم

آسیب شناسی در مرمت ابنیه
 

مرمت معماری، شاخه‌ای از هنر معماری است که بر پایه شناخت و مطالعه بناها و بافتهای تاریخی به احیا کردن فضاهای تاریخی به لحاظ کالبدی، ساختاری و عملکردی می‌انجامد. این هنر که شاخه‌ای آمیخته از دانش، تکنولوژی، مهندسی و هنر معماری می‌باشد شامل شکلها و سطوح گوناگونی از پژوهش و تحقیق در باب هنر و معماری تاریخی است و در مقیاس‌های گوناگونی می‌توان آنرا تعریف و معنا کرد.

بطور کلی مرمت به معنی مداخله‌های فنی - عملی که به منظور تضمین تداوم زمانی یک اثر صورت می‌گیرند، است. بایستی توجه داشت که عبارت مرمت برای مجموعه اعمالی که بمنظور حفاظت از یک اثرارزشمند تاریخی عنوان می‌شود بسیار اندک می‌باشد و بهتر خواهد بود که از عبارت حفاظت که معادل واژه لاتین (conservation) است استفاده شود. این واژه و واژگان معادل دیگر، در منشور بورادر استرالیا (۱۹۹۹میلادی) به شرح زیر است:

حفاظت (Conservation) به معنای کلیه روش‌ها و فرایندهای توجه به یک مکان برای حفظ اهمیت فرهنگی آن به کار می‌رود، که شامل نگهداری و بر اساس اوضاع و احوال احتمالاً شامل مراقبت، مرمّت، بازسازی و سازگارکردن و عموماً ترکیبی از موارد فوق است.

نگهداری (Maintenance) به معنای مراقبت و حفظ دایمی بافت، محتوی و جایگاه قرارگیری یک مکان است، و باید آن را با تعمیر متمایز دانست. تعمیر مستلزم مرمّت و بازسازی است و بر همین اساس باید ملاحظه‌شود.

مراقبت (Preservation) به معنای نگهداری از بافت یک مکان به شکل فعلی خود و به تأخیرانداختن فساد و ویرانی آن است.

مرمّت (Restoration) به معنای بازگردانی بافت موجود یک مکان به وضعیتی قبلی، از طریق برداشتن افزوده‌ها یا سرهم بند کردن اجزاء آن، بدون بهره‌گیری از مصالح جدید است.

بازسازی (Reconstruction) به معنای بازگردانی یک مکان به وضعیتی شناخته شده‌است و وجه تمایز آن، به کارگیری مصالح (کهنه یا نو) در بافت می‌باشد، که نباید آن را با بازآفرینی یا بازسازی فرضی، که خارج از حوزه‌این منشور است، اشتباه کرد.

سازگاری (Adaption) به معنای تعدیل و تبدیل یک مکان است به نحوی که برای کاربری به شکل مورد نظر مناسب و هم ساز باشد.

برای خواندن ادامه مطلب و آشنایی بیشتر با مفهوم مرمت به ویکی پدیا مراجعه نمایید

هم چنین برای آشنایی دقیق تر با مفهوم مرمت اینجا کلیک نمایید

و برای دانلود پاور پوینت 31 اسلایدی در مورد آسیب شناسی ابنیه مطالعه موردی  آسیابهای آبی شیخ و عماد دزفول روی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود


 

موزه هنرهای معاصر تهران

موزهٔ هنرهای معاصر تهران یکی از موزه‌های شهر تهران است. این موزه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی (۱۹۷۷ میلادی) به کوشش و ابتکار کامران دیبا و با پشتیبانی شهبانو فرح پهلوی در گوشه غربی پارک لاله و در زمینی به مساحت ۲٬۰۰۰ متر مربع (به جز باغ تندیس‌ها) بنا شد. بنای این موزه توسط دیبا و با الهام از بادگیرهای ایرانی طراحی شده است. در حال حاضر این مؤسسه یکی از واحدهای معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این موزه در بیرون از ایران با عنوان TMoCA (برگرفته از سرواژگان Tehran Museum of Contemporary Art) شناخته می‌شود.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، درآمدهای نفتی سرشار حکومت شاهنشاهی ایران اجازهٔ خرید آثار هنری معتبر بی‌المللی را به ایران می‌داد. در این هنگام خریدهای صورت گرفته توسط حکومت و نیز نیاز هنرمندان نوگرای ایرانی به داشتن فضایی برای ارائه آثار خود منجر به شکل‌گیری ایده ساخت موزه هنرهای معاصر تهران شد. اندک زمانی پس از گشایش موزه، رویداد انقلاب ۱۳۵۷ ایران و پس از آن جنگ ایران و عراق باعث شدند تا سیاست‌های نوگرای موزه تا سال‌ها جای خود را به سیاست‌های محافظه‌کارانه و همسو با هنر انقلابی دهد. روی کار آمدن محمد خاتمی در ایران اما باعث بازتر شدن فضا در این موزه و نمایش دوبارهٔ آثار هنرمندان نوگرای غربی و ایرانی شد.

این موزه شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن تا پیش از دههٔ ۸۰ میلادی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است. ارزش آثار موزه در حدود ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. بیشتر این آثار در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی و با نظارت شهبانو فرح خریداری شده‌اند، اما پس از انقلاب، بعضی از آثار ارزشمند موزه در زیرزمین آن انبار شدند و به نمایش درنیامدند. در سال ۲۰۰۵ برای نخستین بار نمایشگاهی از گنجینهٔ موزه برگزار گردید که توجه علاقه‌مندان را به خود جلب نمود. از جمله آثار موزه می‌توان به کارهای بسیار شاخصی از گوگن، رنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لویت، و جاکومتی اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر میتوانید به ویکی پدیا مراجعه نمایید

برای آشنایی با ریزفضاهای موزه هنرهای معاصر تهران و هم چنین پلان های آن  پاورپوینت زیر که یک کار دانشجویی می باشد را دانلود نمایید

دانلود با لینک مستقیم

پی دی اف آموزش اسکیس

اسکیس یا پیش‌طرح (به انگلیسی: Sketch) در در برخی رشته‌های هنری مانند طراحی صنعتی، معماری و نقاشی به معنای طراحی سریع یا طراحی اولیه‌است. در اسکچ از جزئیات صرف نظر می‌شود و کلیات موضوع به صورت غیر دقیق نشان داده می‌شود. برای اجرای اسکچ فقط از یک رنگ استفاده می‌شود. نمونه کاملتر اسکچ که در آن از رنگ نیز استفاده می‌شود و پاره از جزئیات نیز نشان داده شده‌اند راندو خوانده می‌شود.

در اسکچ طرح اولیه به صورت سریع و غالبا دست آزاد ترسیم می شود. برخلاف کروکی که بر اساس واقعیت است اسکچ زائیده فکر و تخلیات معمار می‌باشد و در واقع فکر و اندیشه روی کاغذ است. طرح کشیده شده در اسکیس معمولاً با رنگ یا وسایل ترسیمی راندو می شود.راندو یک رسانه و یا یک عامل ارتباط است. ارتباط اجزای طرح با هم، با زمینه، طراح، کارفرما و یا دیگر عوامل درگیر در ساخت. راندو را میتوان ابزاری برای طراحی‌های خلاقانه دانیست.

دانلود پی دی اف آموزش اسکیس

نویفرد 2014

کتاب نویفرت یا داده‌های معماران کتابی است که توسط ارنست نویفرت تدوین شد و این کتاب با نام نویفرت (به آلمانی: Neufert) در میان معماران به عنوان منبعی برای استانداردهای معماری در building designو siteplanning کاربر دارد. این کتاب اولین بار توسط ارنس نویفرت در سال ۱۹۳۶ به چاپ رسید. ویرایش ۳۹ام آلمانی آن به ۱۷ زبان ترجمه شد و بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از آن فروخته شد.
رنست نویفرت در وایمار از سال ۱۹۲۶ پس از فارغ‌التحصیل شدن از باوهاوس به جمع‌آوری استانداردهای معماری و ساختمان‌ها پرداخت. وی اولین کتاب راهنمایش را در سال ۱۹۳۶ چاپ کرد که به ۱۷ زبان ترجمه شد و نسخهٔ آلمانی آن ۳۹ بار ویرایش یافت اولین نسخهٔ انگلیسی آن در سال ۱۹۷۰ در آمریکا چاپ شد و با کتاب گرافیک استاندارد معماری رقابت می‌کرد و تا سال ۱۹۸۶ ویراستار آن خود ارنست نویفرت بود و پس از آن توسط پسرش پیتر ادامه یافت تا سال ۱۹۹۵ که پیتر درگذشت
در این کتاب استانداردهای ابعاد و اندازه و تعداد فضاها و اجزای معماری برای کاربری‌های متفاوت به صورت نقشه و گرافیکی و عددی ارائه گردیده است که برای مراحل ابتدایی طراحی معماری و معماری منظر بسیار کاربردی است.

در این پست این کتاب برای دانلود رایگان شما قرار داده شده است

دانلود

 

پلان بیمارستان

در این پست چند پلان بیمارستان کار دانشجویی و مفید برای دانشجویانی که طرح 4 را میگذرانند رو میخوام معرفی کنم ، همان طور که میدانید طراحی موفق بدون دیدن نمونه های مشابه غیر ممکن است .

امیدوارم که دیدن این پلان ها بتواند مقدمه ای برای طراحی زیبای شما باشد .

این پلان ها دارای مدل سه بعدی و هم چنین نما و برش می باشند .

برای دانلود این مطالب روی لینک زیر کلیک نمایید

مشاهده و دانلود

منبع وبلاگ http://hosseinrashidi.blogfa.com

معماری های تک ، معماری اکوتک ، معماری نئوکلاسیک

معماری های تک

معماری اکوتک

معماری نئوکلاسیک

دانلود

موزه میلواکی

 

معمار : سانتياگو کالاتراوا

مکان : ميلواکی ، ويسکانسن ، ايالات متحده

تاريخ ساخت : سال 1994 تا 2001 ميلادی

مساحت کل ساختمان : 13هزار متر مربع

طول بنا : 149 متر

بيشترين عرض بنا : 43 متر

حداکثر ارتفاع بنا : 3/11 متر

هزينه اجرای پروژه : بيش از 100 ميليون دلار

دانلود با لینک مستقیم

موزه های تاداو آندو

آندو در سال 1941 در ازاكاي ژاپن متولد شد..

وي بر خلاف بسياري از معماران مدرن، هيچ دوره ي آكادميك رسمي را نگذراند اما به جاي آن به سفرهاي بسيار در افريقا،امريكا و اروپا پرداخت.وي در سال 1970 شركت معمار آندو و همكاران را تاسيس كرد..

آندو با مخالفت با محيط نامنظم شهري ژاپن،به سمت نظم و منظر گراييد.

بر خلاف معماري سنتي ژاپن كه بيشتر برونگراست،معماري آندو بيشتر درونگراست.وي از ديوار براي به وجود آوردن يك منطقه ي انساني استفاده مي كند .در بيرون ديوار ها بي نظمي شهري اطراف را خنثا كرده در حالي كه در داخل ايجاد يك فضاي خصوصي مي كند .آندو با استفاده از بتن خام شخصيت معماري جديدي آفريده است .آندو با استفاده از هندسه ساده كه به فضا غناي بيشتري مي دهد نوعي معماري خالص و واضح را كه از خصايص معماري سنتي ژاپن اند،آفريده است..

دانلود با لینک مستقیم

دانلود مجموعه عکس های دکور داخلی

ابتدا تعریفی از دکور داخلی 

 

براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه». دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند. معماری داخلی آفرینش فضاست، فضایی که در عین زیبا و خاطره انگیز بودن عملگرا و کارآمد نیز باشد. در واقع طراح با تنیدن اصول فنی و تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی، فضایی را طراحی می‌کند که بیانگر هویت، نیاز، درک و خواسته‌های مخاطبش است. دکوراسیون داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی داخلی است. این رشته از طرفی همانند معماری با ساختمان و اجزا و عناصر سازنده ساختمان سروکار دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید دارد اگر بگوییم معماری با مسائلی با مقیاس بزرگ شهری در تماس است تخصص معماری داخلی در مقیاس انسانی و ارتباط با فضاهای عمومی و شخصی است. و ماحصل آن ارتباط انسان با جهان پیرامون است. معماران داخلی علاوه برداشتن دانش کافی در زمینه معماری به توسعه و دریافت حس دریافتی از فضاهای معمارانه می‌پردازند به گونه‌ای که حس تعلق و یکپاچگی را در فضا به وجود می‌آورد و به عبارت دیگر به معماری فضا از نقطه نظر ساکنان یا استفاده کنندگان آن می‌پردازد

تاریخچه

یا تاکنون از خود پرسیده‌اید که پیشینه این هنر به چه زمانی باز می‌گردد؟ مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی‌های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع‌رسانی، نقش تزئینی نیز داشته‌اند.

به هر روی، هنگامی که در سال 1922، هاوارد کارتر (Howard Carter)، باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد. حفاری‌های اولیه نشان داد که حتی بی‌نواترین خدمتکاران مصری هم، لوازم روزمره خانه‌شان را تزئین می‌کرده‌اند، امری که براساس استاندارهای فعلی در خور توجه است اینکه مصریان هرگز به راحتی رازهای خود را برملا نمی‌کردند، به همین روی مشخص نیست که دقیقاً علاقه و انگیزه آنان برای طراحی از کجا سرچشمه گرفته است. فرضیه‌ها و استدلال‌های مستمری در این زمینه مطرح شده است. آنچه می‌دانیم این است که سبک‌های آغازین طراحی از مصر نشأت گرفته‌اند.

رومی‌ها اساتید مسلم طراحی بوده‌اند و هنوز هم از بسیاری جهات، خصوصاً در زمینه طراحی کلاسیک، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشیاء زیبا و سبک آسایش طلبانه‌شان در آثار به جامانده کاملاً قابل ملاحظه است. آنها علاقه‌مند بودند تا ثروت و موقعیت اجتماعی‌شان را به نمایش بگذارند و به زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق تمایل داشتند. به دلیل موفقیت آنان در زمینه طراحی داخلی، حتی با معیارهای نوین هم هنوز در زمره بهترین‌های این هنر محسوب می‌شوند. میزان آسایش و نقاشی‌های زیبای فضای داخلی خانه‌هایشان که به صورت نقاشی دیواری و موزائیک‌کاری کف جلوه‌نمایی می‌کرد، از شگفت‌آورترین موفقیت‌های طراحی داخلی آن زمان بوده است. آنها با تمامی آراستگی و آذینی که می‌توانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایه‌های پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی می‌کردند و می‌ساختند. ضیافت‌ها و شیوه زندگی مجلل مهم‌ترین بخش هستی‌شان بود و از این‌رو این امر را در آرایش خانه‌هایشان متجلی می‌ساختند.

برخلاف رومیان، یونانی‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی‌شان به خاطر سبک معماری فوق‌العاده‌شان است که هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است. پس از سقوط امپراطوری روم و اشاعه مسیحیت، سبک سرد و صومعه مانندی بر دکوراسیون داخلی خانه‌ها حکمفرما شد. شیوه‌های کلاسیک، آزادی طراحی، زیبایی‌دوستی و تجمل‌پرستی رومی جای خود را به تخته‌های تیره و خانه‌های بی‌تزئین دادند.

گرچه هنرمندان دوران گوتیک، سعر کردند تا حدی از این بی‌پیرایگی بکاهند، اما عملاً این سبک تا زمان ظهور رنسانس حکمفرما بود. با تولد دوباره آزادی‌های هنری؛ زیبایی و تزئین، مجدداً به خانه‌ها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامی که پس از رنسانس با آنها روبرو می‌شویم، خود گواهی بر این امر است.

در ملل شرقی نیز علاقه به دکوراسیون داخلی زیبا کاملاً آشکار است. مبلمان و تزئینات چینی، فرش‌های ایرانی، صدف‌کاری‌های ژاپنی و مجسمه‌ها و نقاش‌های پر رنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه این ملل به زیباسازی فضای زندگی‌شان است. گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت‌های بسیاری دارد.
با این همه اگر علاقه‌مندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و مبلمان‌هایی را به نام خود به جا گذاشته‌اند. گرچه ساختمان‌ها و فضای داخلی آنها باید سبک و شیوه زندگی زمان خود را منعکس کنند، اما این عمل بدون آگاهی از پیشینه آنها میسر نمی‌شود. بسیاری از طراحان داخلی با آمیختن چند سبک و حتی به کار بردن المان‌های شرقی و غربی در مکانی واحد، فضایی را خلق می‌کنند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص را برای ساکنینش به ارمغان می‌آورد.

 


 

خرید و  دانلود مجموعه عکس های دکور داخلی

مجموع بیش از 1000 عکس دکور داخلی جدید به صورت zip با حجم تقریبی 200 مگابایت ، ارائه دهنده ایده های جدید برای طراحان دکور داخلی خانه شامل عکس هایی از دکوراسیون آشپزخانه ، اتاق خواب ، پذیرایی و سرویس های دستشویی و حمام .

با دانلود این مجموعه به راحتی میتوانید خودتان  دکور منزل خود را طراحی کنید

شماره مشاوره قبل از خرید : 09168950913

قیمت :5000 تومان

پس از کلیک به صقحه دانلود هدایت خواهید شد




 


 

 


 

برچسب ها : دانلود دکوراسیون اتاق کودک, عکس دکور اتاق کودک, دکور اتاق نوزاد  ُطراحی اتاق کودک ،دکوراسیون منزل ،دکورداخلی خانه ، خانه ی زیبا ، طراحی داخلی خانه ،خانه مدرن،چند عکس زیبا از حمام ،طراحی حمام ،حمام های زیبا ،حمام های مدرن ،طراحی دکوراسیون حمام،اتاق نی نی, سیسمونی زیبا, اتاق کودک زیبا _عکس زیبا از کودکان _ کودک زیبا _کودک شاد _کودک دوست داشتنی _نوزاد دوست داشتنی _نوجوان زیبا _خانه زیبا _خانه دوست داشتنی _دکور زیبا _دکور دوست داشتنی _دکوراسیون

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

این مجموعه در وب سایت های دیگر با قیمت چند برابر به فروش میرسد

 

گران نخرید

کاربران عزیز توجه داشته باشید این مجموعه سوالات در وب سایت های دیگر (عمومی ، تخصصی و سه دفترچه های آزمونهای برگزار شده در دوره های قبل) هر کدام به صورت جداگانه به فروش می رسد .

مجموعه ی زیر شامل سوالات عمومی ، تخصصی و دفترچه های آزمونهای برگزار شده ۳ دوره قبلی آموزش و پرورش میباشد. با مطالعه این بسته شانس خود را در آزمون استخدامی آموزش و پرورش افزایش دهید.

مجموعه سوالات عمومی شامل موارد زیر میباشد.

۳۴۵ سوال زبان و ادبیات فارسی همراه با پاسخنامه

۳۲۵ سوال احکام و معارف اسلامی همراه با پاسخنامه

۲۸۵ سوال زبان انگلیسی همراه با پاسخنامه

۳۱۵ سوال کامپیوتر همراه با پاسخنامه

۲۶۵ سوال هوش و استعداد تحصیلی همراه با پاسخنامه

۳۲۵ سوال مسائل اجتماعی ، سیاسی و مبانی قانونی همراه با پاسخنامه

۴۵۰ سوال آمار و ریاضی همراه با پاسخنامه مجموعه سوالات تخصصی شامل موارد زیر میباشد.

۲۰۰ سوال روشها و فنون تدریس همراه با پاسخنامه

۲۰۰ سوال روانشناسی تربیتی همراه با پاسخنامه

۲۰۰ سوال سنجش و ارزیابی همراه با پاسخنامه

۲۰۰ سوال تعلیم و تربیت همراه با پاسخنامه

۲۰۰ سوال تکنولوژی آموزش همراه با پاسخنامه دفترچه عمومی ۳ دوره قبلی برگزار شده آموزش و پرورش شامل موارد زیر میباشد.

دفترچه عمومی ( مشترک بین تمام رشته ها ) سال ۸۴ همراه با پاسخنامه

دفترچه عمومی ( مشترک بین تمام رشته ها ) سال ۸۶ همراه با پاسخنامه

دفترچه عمومی ( مشترک بین تمام رشته ها ) سال ۸۹ همراه با پاسخنامه

 قیمت : 5000 تومان

با کلیک بر روی گزینه ی زیر لینک دانلود برای شما باز خواهد شد

 






 

 

 

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 14 صفحه بعد
پنل کاربری
نام کاربری
رمز عبور
عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ی سایت
بزرگ ترین وب سایت تخصصی ارایه دهنده مطالب و فایل های معماری این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد .