دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

خوش آمدید
تبلیغات
اخبار:
نویسندگان
علل آسیب دیدگی جاده های آسفالته

نگاهی اجمالی به علل آسیب دیدگی جاده های آسفالته در کشور

 

 مهمترین عوامل موثر در خرابی و خسارت راه ها و سطوح آسفالتی عبارتند از:

 نوع خاک محل احداث راه – حجم ترافیک – شرایط جوی و محیطی از نطر میزان بارندگی و تغییرات درجه حرارت – نوع وسایل نقلیه عبوری – نحوه ساخت راه و اجرای اصولی و فنی تمام مراحل ساختمان لایه های راه شامل: خاکبرداری های اولیه خاکهای کم مقاومت و تراکم زمین طبیعی، اجرای لایه های زیر اساس (Sub base)، اساس(Base ) و در بعضی موارد بلک بیس(Black base )، لایه رویی(Surface ) و در نهایت لایه های آسفالتی سطح راه یعنی بیندر (Binder ) و توپکا(Topeka ).

 

 – رعایت نشدن اصول مراقبت و حفاظت از راه و ترمیم نشدن آسیب های جزیی و اولیه راه و به اصطلاح به فراموشی سپرده شدن راهداری چه قبل و چه بعد از آسیب دیدگی آن. چرا که برای هر نوع عیب و خرابی، که در سطح راه آسفالته ایجاد می شود، روشی خاصی جهت مراقبت و مرمت آن وجود دارد.

 

– شیب بندی طولی و عرضی نامناسب راه و در نتیجه باقی ماندن آب بر سطح آسفالت راه در شیب های کمتر از حد استاندارد، باعث تخریب آن می گردد. البته عکس این قضیه نیز صادق است، به این معنی که هر چه شیب راه خصوصاً شیب عرضی از حد مجاز بیشتر باشد، این امر باعث جاری شدن تند آبها بر سطح مسیر می شود که در نهایت با گذر زمان، باعث شسته شدن و خرابی راه می شود. عایق کاری نا مناسب راه و نفوذ آب به داخل ساختمان راه و لایه های زیرین آن و در نهایت تخریب آسفالت و کل راه.

 

 – استفاده از قیر های غیر استاندارد و با ویسکوزیته(گرانروی) نا مناسب و کمتر یا زیادتر بودن قیر مصرفی از حد مجاز.

 

 – استفاده خودروها خصوصاً وسایل نقیله سنگین مجهز به لاستیکهای یخ شکن و میخدار در ایام بدون یخبندان و حتی در زمان برفباری های جزیی و نرم در طول سال، همه و همه از عواملی هستند که باعث آسیب دیدگی و در صورت عدم رسیدگی باعث انهدام و از کاربری خارج شدن راه می شوند.

عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی

عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی

 با توجه به اینکه عامل جاده در کنار دو عامل انسان و وسیله نقلیه در وقوع تصادفات  جاده ای نقش موثری دارد ، بنابراین ایمن سازی مطلوب و مناسب راهها از طریق اصلاح طرح هندسی راه ، ساماندهی بافت سطح جاده ( روسازی راه) ، و نصب انواع علائم و تجهیزات ایمنی راهها در کاهش سوانح و حوادث جاده ای حائز اهمیت خواهد بود .

 

اصلاح و ساماندهی طرح هندسی راه در راههایی که از مناطق کوهستانی و ناهموار می گذرند و اغلب دارای قوسهای افقی و عمودی زیادی هستند و همچنین در نقاطی که تقاطعهای همسطح وجود دارد ، از اهمیت بیشتری برخوردار است ، ضمن اینکه نصب علائم و تجهیزات ایمنی راهها یکی از قسمتهای ضروری مهندسی راه است و جاده ای که فاقد علائم ایمنی مطلوب و مناسب باشد ، رضایت بخش نخواهد بود .

 

در این راستا با توجه به برخی شرایط حاکم بر راههای کوهستانی ، از قبیل عبور اکثر راهها از مناطق سخت و صعب العبور ، حجم بالای ترافیک در اغلب راههای کوهستانی ، وجود گردنه های برفگیر در سطح کوهستانی ، و عبور بارهای ترافیکی سنگین از محورهای کوهستانی ،  همواره این راههای با مشکلاتی مواجه می باشند

  

از آنجا که ایمن سازی راهها معمولا به سه روش زیر انجام می پذیرد، عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی را می توان در قالب این سه موضوع مورد بررسی قرار داد :

 

الف) اصلاح و ساماندهی طرح هندسی راه ( اصلاح مقاطع طولی و عرضی، قوسهای قائم و افقی، عرض راه، شانه راه، شیب طولی و عرضی راه، تقاطعها و موانع دید )

 

ب) ساماندهی بافت سطح جاده یا روسازی راه ( اصلاح و ترمیم رویه های آسفالت و رفع هر گونه مانع از سطح راه )

 

ج) نصب علائم و تجهیزات ایمنی راهها ( طراحی و نصب انواع علائم ایمنی افقی و عمودی، سیستمهای روشنایی و حفاظهای ایمنی )

 

عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی از طریق " اصلاح و ساماندهی طرح هندسی راه" :

 

با توجه به میزان اعتبارات کوهستانی در بخش راه و ترابری ، مهمترین و اساسی ترین مشکل موجود در زمینه اصلاح و ساماندهی طرح هندسی راه، وضعیت توپوگرافی و موقعیت راههای کوهستانی می باشد که با توجه به عبور اغلب راههای کوهستانی از نقاط سخت و  صعب العبور، عملیات تعریض، بهسازی و حذف نقاط حادثه خیز را با مشکلات جدی مواجه ساخته است .

 

در این خصوص می توان به محور هراز(تهران به آمل) یا کندوان(کرج به چالوس) که از محورهای ارتباطی بسیار مهم و ترانزیتی کوهستانی بوده و نقش مهمی را در سیستم حمل و نقل کشور ایفا می کند اشاره نمود که در اکثر نقاط از یکطرف به رودخانه ها و دره های نسبتا عمیق و از طرف دیگر به کوهها و صخره های مرتفع منتهی می شود و با توجه به اعتبارات مربوطه ،  تعریض مناسب و حذف نقاط  حادثه خیز در محور کوهستانی به آسانی امکانپذیر نبوده و علیرغم انجام فعالیتهای جدی و مستمر راهداری و راهسازی ، شاهد وقوع حوادث رانندگی زیادی در این محورها(محورهای کوهستانی) می باشیم .

عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی

عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی از طریق  " طراحی و نصب علائم و تجهیزات ایمنی راهها "

 

یکی از مهمترین روشهای جلوگیری از وقوع سوانح جاده ای ، تامین ایمنی ترافیک در سطح راهها می باشد . بدین منظور بایستی علاوه بر برطرف نمودن تمامی عوامل خطرآفرین در راهها ، رانندگان و عبورکنندگان  از خطرات و شرایط عبور ایمن آگاه شوند . این اطلاع رسانی با بکارگیری انواع علائم و تجهیزات ایمنی راهها صورت می پذیرد .

 مهمترین عواملی که باعث آسیب رساندن به علائم  افقی و عمودی و سایر تجهیزات ایمنی منصوبه در سطح راههای کوهستانی می گردد ، عبارتند از :

 

الف) عبور بارهای ترافیکی سنگین و فوق سنگین از راههای کوهستانی :

 تردد وسایل نقلیه حامل بارهای ترافیکی سنگین و فوق سنگین باعث آسیب دیدن جدی   علائم ایمنی افقی از قبیل خط کشی و بازتاب های چشم گربه ای نصب شده در سطح جاده شده و باعث صرف هزینه های فراوانی در زمینه ایجاد ایمنی مطلوب در سطح راههای کوهستانی خواهد شد .

 در این راستا ،  ساییدگی و تخریب سطح آسفالت بر اثر عبور اینگونه وسایل نقلیه،  علاوه بر اینکه خطوط ترافیکی اجرا شده را از بین برده و موجب کاهش چشمگیر ماندگاری آنها   می گردد ، باعث کنده شدن ، شکستن  و یا  فرورفتن  بازتاب های چشم گربه ای در سطح آسفالت ( بخصوص در فصل گرما ) نیز خواهد شد که این امر باعث کاهش سطح ایمنی عبور و مرور بویژه در هنگام شب می شود .  

ب) حجم بالای ترافیک در راههای کوهستانی :

 حجم بالای ترافیک عبور کننده از سطح اغلب راههای کوهستانی نیز موجب وارد شدن خسارات فراوانی به علائم و تجهیزات ایمنی راهها می گردد . در اینخصوص  با توجه به  حجم بالای تردد در شبانه روز و در نتیجه افزایش  حوادث  رانندگی  نظیر انحراف و واژگونی  وسایل نقلیه و برخورد آنها با علائم و تجهیزات منصوبه در حاشیه راهها ، خسارات زیادی به علائم ایمنی عمودی  ( انواع علائم و تابلوهای اخطاری ، انتظامی و اطلاعاتی) ، حفاظهای ایمنی میانی و کناری راه ( گاردریل ها و نیوجرسیها)  و سیستمهای روشنایی وارد  خواهد شد . در ضمن همانگونه که در بند (الف) نیز اشاره شد ، ترافیک سنگین در راههای کوهستانی موجب کاهش ماندگاری  خط کشی و از بین رفتن بازتابهای چشم گربه ای می گردد .

 ج) تاثیرات ناشی از شرایط آب و هوایی :

 در کوهستانی با توجه به بارش سنگین برف در فصل زمستان ، بخصوص در محورهای   شمالی و شرقی کوهستانی و در نتیجه ضرورت انجام فعالیتهای راهداری نظیر برفروبی ،  نمکپاشی  و شن پاشی بمنظور بازگشایی و ایمن سازی راهها ، صدمات فراوانی به علائم ایمنی وارد می گردد بطوریکه در حین انجام عملیات برفروبی، بسیاری از علائم ایمنی عمودی نظیر تابلوهای جان پناه و مسیر نما و علائم ایمنی افقی نظیر بازتابهای چشم گربه ای ، بر اثر برخورد تیغه ماشین آلات برفروب تخریب گردیده و از جا کنده می شوند . در ضمن نمکپاشی و شن پاشی سطح جاده و متعاقب آن تردد وسائط نقلیه موجب پاک شدن و کاهش ماندگاری خط کشی جاده ها خواهد شد .

 از سوی دیگر در فصل تابستان ، گرمای شدید هوا بویژه در برخی نواحی جنوبی کوهستانی باعث تاثیر بر آسفالت جاده و نرم شدن آن و در نتیجه فرو رفتن بازتابهای چشم گربه ای در سطح آسفالت و یا جابجایی و کنده شدن آنها ( تحت تاثیر تردد خودروها )  می گردد . در ضمن نرم شدن و قیرزدگی سطح آسفالت بر اثر گرما موجب تیرگی و از بین رفتن بازتاب خطوط ترافیکی خواهد شد.

 د) عبور اغلب راهها از مناطق کوهستانی :

 وجود قوسهای افقی و قائم ، شیبهای طولی و عرضی ، عرض نامناسب راه و موانع دید در طول راههایی که از نواحی کوهستانی گذر کرده و اعتبارات مربوطه تکافوی ساماندهی مطلوب آنها را نمی کند ، موجب بروز انواع سوانح جاده ای بخصوص انحراف و واژگونی وسایط نقلیه و در نتیجه وارد شدن صدمات فراوانی به علائم و تابلوهای حاشیه راه و همچنین حفاظهای کناری و میانی راه می گردد .

 سایر موارد :

بغیر از مواردی که به آنها اشاره شد،  عوامل دیگری نیز در امر ایمن سازی راههای کوهستانی تا حدودی تاثیر گذار بوده و در برخی شرایط می توانند موجب ایجاد مشکلاتی در این زمینه شوند . این عوامل عبارتند از :

 الف) جاری شدن سیل بر اثر بارندگیهای شدید در سطح کوهستان که سالانه خسارات فراوانی به جاده ها وارد نموده و از مشکلات موجود در امر ایمن سازی راهها به شمار می رود .

 ب) وجود ریزشهای طبیعی ( بر اثر وقوع زمین لرزه و بارندگی ) و ریزشهای مصنوعی  ( جهت بهسازی راه و حذف نقاط حادثه خیز ) در مناطق کوهستانی و متعاقب آن انجام عملیات ریزش برداری در سطح راهها که باعث وارد شدن خساراتی به جاده ها بویژه بافت سطحی آنها و همچنین علائم ایمنی و تابلوهای نصب شده خواهد شد .

 ج) تردد انواع ماشین آلات کشاورزی ( نظیر کمباین و تراکتور )  از حاشیه راهها بخصوص در فصل برداشت محصولات کشاورزی و همچنین وسایل نقلیه حامل بارهای ترافیکی عریض از راههای کوهستانی که  باعث آسیب رساندن به انواع علائم ایمنی منصوبه می گردد .

 منبع :pme_pnat . blogfa  . c o m

انواع عریان شدن در روسازی راه

انواع عریان شدن در روسازی راه

 عریان شدن زمانی که پیوند بین قیر و مصالح سنگی با آب شکسته شود، اتفاق می‌افتد. به علت کامل خشک نشدن، آب ممکن است روی سطح مصالح یا داخل خلل و فرج سنگدانه‌ها باشد یا ممکن است از منابع دیگری بعد از اجرا آب نفوذ کرده باشد. حداقل به 6 روش به شرح زیر ممکن است پیوند بین قیر و مصالح سنگی شکسته شود:

 

1- به شکل ذرات ریز و پایدار در آمدن

علت عریان شدن تحت عنوان خود به خود خرد شدن و به شکل ذرات ریز و پایدار درآمدن.

 2- تفکیک

 جدا شدن قیر از سطح مصالح سنگی توسط لایه نازک آب بدون شکست واضح و قابل دید در لایه نازک قیر است که نهایتاً لایه نازک قیر می‌تواند کاملاً از مصالح سنگی جدا شود.

 3- جابجایی

این امر هنگامی است که چسبندگی قیر به سطح مصالح سنگی توسط آب ضعیف شود. در این نوع عریان شدن، آب آزاد از طریق نفوذ در پوشش قیری به سطح سنگدانه‌ها راه می‌یابد. شکست ممکن است از پوشش ناکافی سنگدانه‌ها هنگام مخلوط کردن آسفالت در کارخانه آسفالت یا گسیختگی لایه نازک قیر باشد.

 4- گیسختگی لایه نازک

 این پدیده نیز یک روش عریان شدن است که در واقع می‌توان آنرا اولین گام در عریان شدن نامید. گسیختگی لایه نازک قیر روی ذرات مصالح سنگی عموماً بعلت اعمال تنشهای ناشی از ترافیک ایجاد خرابی در لبه‌ها و گوشه‌های تیز که پوشش قیر در آنها بسیار نازکتر است، اتفاق می‌افتد.

 5- فشار آب حفره‌ای

این فشار عاملی برای تشدید عریان شدگی می‌باشد. در مخلوطهای آسفالتی با فضای خالی زائد، آب ممکن است آزادانه از میان فضاهای خالی مرتبط داخلی عبور کند. ترافیک ممکن است درصد فضای خالی روسازی را کاهش داده، مسیرهای عبور بین فضاهای خالی را ببندد و آب را محبوس نماید. به علت جریان ترافیک و عبور مکرر آب، فشار آب حفره‌ای به حدی می‌رسد که عریان شدن قیر از سطح مصالح سنگی را ایجاد می‌نماید.

 6- جریان آب هیدرولیکی

این جریان بیشتر از لایه‌های سطحی روسازی‌های آسفالتی و در قسمت زیرین لایه اعمال می‌شود. وقتی که روسازی اشباع باشد، چرخهای وسیله نقلیه آب را به درون روسازی از جلو تایرها فشار می‌دهند و آن را از پشت تایرها به بیرون می‌مکند. این حرکت آب به عریان شدن مصالح سنگی کمک می‌کند. همچنین غبار و ماسه و سنگدانه‌های رها شده در جاده نیز ممکن است با آب باران مخلوط شده و خراشیدگی لایه نازک قیر را تسریع بخشند.

روكش آسفالت

روكش آسفالت  

نوع روکش و آسفالت را می توان به سادگی با توجه به حجم ترافیک شهری در خیابان و نوع خاک انتخاب نمود اما گاهی انتخاب روکش آسفالت آنقدر پیچیده می شود که باید با توجه به تحقیقات و پژوهش های سنگین صورت گرفته و فاکتور های مهم و وزین مانند چرخه هزینه زندگی انتخاب کرد. هر گاه که در انتخاب از متدولوژی استفاده شود باید سبک انتخاب شده عینی، منطقی، علنی، قابل توضیح و مهم تر از همه این که بهترین معیار برای پرداخت کننده مالیات را در بر داشته باشد.

بسیاری از آژانس های سازنده بزرگراه های ایالات متحده امریکا درصددند تا روند روکش کردن خیابان ها را مورد بررسی و بازبینی قرار دهند تا نسب به رعایت اصول و الگوهای آسفالت کاری مطمئن شوند. در برخی از ایالات تصمیم گیری در این خصوص فقط بر عهده سازمان مرکزی است و در برخی دیگر به سازمان ها و ادارات زیر مجموعه نیز تفیذ اختیار شده است.

روکش کردن خیابان ها کاری بسیار دشوارتر از آسفالت کردن مسیر درب منزل تا پارکینگ اتومبیلتان است. اما آسفالت کردن خیابان ها با این نوع آسفالت بسیار متفاوت است چرا که آسفالت مطلوب می بایست در برابر ترافیک و عبور و مرور سنگین اتومبیل ها و بدی شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم بوده و از نظر همواری به گونه ای باشد که بتوان بر روی آن هاکی بازی کرد.

 همچنین اگر عمل آسفالت کردن خیابان ها به خوبی صورت گرفته و از آن به خوبی محافظت شود جذابیت خاصی را به خیابان ها و خانه ها ومغازه ها می بخشد. به همین جهت است که طراحان و مهندسین با استفاده از خلاقیت خود تغییرات جالبی را در رنگ و الگوی آسفالت کاری پدید آورده اند. باید از آسفالت خیابان ها طوری محافظت شود که در زمستان ها در اثر برف و یخبندان آسیبی نبیند و در تابستان هم آلودگی و کثیفی بر آن تاثیر گذار نباشد. اگر آسفالت این گونه باشد بدیعی است که مقرون به صرفه، بادوام و دائمی خواهد بود و همچنین نگهداری از آن نیزراحت تر می باشد.

شماره موبایل مهندسن عمران ، ساختمان انبوه سازان و پیمانکاران
شماره موبایل مهندسن عمران ، ساختمان انبوه سازان و پیمانکاران


با دانلود این مجموعه شما 166000 شماره تفکیک شده کل ایران که شامل :
مهندسین عمران
مهندسین معماری
 پیمان کاران
 مصالح فروشی ها
انبوه سازان
نظام مهندسی
خدمات ساختمانی
مرتبط با ساختمان
و... است
را دانلود نمایید.


جهت دانلود به سایت اصلی مراجعه نمایید :

به دلیل محدودیت های بلاگفا باید از لینک زیر استفاده نمایید:

http://civil-engineering-trends.mihanblog.com/post/29

دلایل استفاده از مواد و مصالح مرغوب برای آسفالت

دلایل استفاده از مواد و مصالح مرغوب برای آسفالت

 • در خیابان ها که نیروی زیادی بر آن وارد نمی شود همان آسفالت HMA سنتی مناسب است. در بیشتر موارد HL-8 مخلوط برای زیرسازی (به اندازه 19 میل متر) این قبیل خیابان ها استعمال می شود. در زیرسازی جاده های خارج از شهر و پارکینگ ها می توان از HL-3 (به اندازه 5/12 میلیمتر) برای بخش های سطحی استفاده نمود. برخی عقیده دارند که استفاده از HL-3 و یا HL-3A (به اندازه 5/12 میلی متر) به روکش و آسفالت دوام بیشتری می بخشد.

 • مطمئن شوید که پیمانکار پروژه آسفالت را از تولید کنندگان مجاز و معتبر تهیه کرده است تا از کیفیت پروژه کاسته نشود.

  

اجرای صحیح عملیات اجرایی

• زیرسازی می بایست هموار و محکم باشد. پیمانکار باید مناطقی که خاک سست و نرم دارند را با مواد متراکم و چگال جایگزین سازد این مورد نقش تعیین کننده ای دارد.

 • در مناطقی که خانه های جدیدی ساخته شده اول مطمئن شوید که دیگر زمین نشست نمی کند شاید لازم باشد برای اطمینان از این امر چندین ماه منتظر بمانید.

 • سنگ ریزه هایی که در شالوده به کار می رود باید طوری ریخته شود که ضخامت در همه جا یکسان باشد.

 • در بخش زیرین آسفالت از گیاه کش ها استفاده کنید تا اگر احیانا آسفالت در آینده ترک برداشت در آنجا گیاه روئیده نشود و آسفالت متلاشی نگردد.

• باید آسفالت در درجه حرارت مناسب قرار گیرد. اگر حرارت داده شده بیش از حد باشد (که در این حالت دود آبی رنگی از روی آسفالت متصاعد می شود) سطح آسفالت پس از مدت کوتاهی ترک بر می دارد و آسفالت زودتر از مدت مقرر سخت و سفت می شود.( بنابر این یکی از مواردی که باید مد نظر قرار داد و نظارت صحیحی بر آن داشت کنترل درجه حرارت آسفالت میباشد)

 • پیمانکار نباید در یک برجستگی بیش از 5 سانتی متر آسفالت مخلوط گرم بریزد.

 • پیمانکار نباید بصورت دستی خیابان را آسفالت کند.

 • استفاده از غلتک و عملیات متراکم سازی آسفالت باید از همان ابتدای کار صورت گیرد تا آسفالت در جای خود قرار گرفته و متراکم شود و تا زمانی که تمامی نقاط ناهموار پوشانده شود ادامه می یابد.

 منبع :pme_pnat . blogfa  . c o m

دانلود خلاصه درس نظریه و روش های طراحی

 

دانلود خلاصه درس نظریه و روشهای طراحی

استاد دکتر محسن تابان

 

.......................................

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

http://hosseinrashidi.blogfa.com

 

دانلود آبجکت دو بعدی پنجره با فرمت dwg

دانلود آبجکت دو بعدی پنجره با فرمت dwg

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

http://hosseinrashidi.blogfa.com

 

دانلود آبجکت دو بعدی علائم ورزشی با فرمت dwg

دانلود آبجکت دو بعدی علائم ورزشی و تابلو های راهنما با فرمت dwg

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

http://hosseinrashidi.blogfa.com

 

دانلود آبجکت دو بعدی و سه بعدی درخت با فرمت اتوکد dwg

دانلود آبجکت دو بعدی و سه بعدی درخت با فرمت اتوکد dwg

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

۲بعدی

http://hosseinrashidi.blogfa.com

۳ بعدی

 

http://hosseinrashidi.blogfa.com

دانلود آبجکت میز با فرمت اتوکد - dwg

دانلود آبجکت میز با فرمت اتوکد - dwg

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

http://hosseinrashidi.blogfa.com

 

دانلود آبجکت وسایل ورزشی و پارک با فرمت اتوکد - dwg

 

دانلود آبجکت وسایل ورزشی و پارک با فرمت اتوکد - dwg

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

http://hosseinrashidi.blogfa.com

 

دانلود آبجکت سرویس بهداشتی با فرمت اتوکد - dwg

.

دانلود آبجکت سرویس بهداشتی با فرمت اتوکد - dwg

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

http://hosseinrashidi.blogfa.com

طراحی داخلی با موتور رندرینگ vray با استفاده از نرم افزار 3dmax

 

چند نمونه کار از نمونه کار های طراحی داخلی با موتور رندرینگ vray با استفاده از نرم افزار  3dmax 

 

  

  برای دانلود کامل تصاویر از لینک زیر استفاده کنید  

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

http://hosseinrashidi.blogfa.com

نمونه رندر های 3dmax با موتور vray
چند نمونه کار از نمونه کار های اولیه کارم با موتور رندرینگ vray با استفاده از نرم افزار 3dmax

 

  

 

   

  برای دانلود کامل تصاویر از لینک زیر استفاده کنید  

üدر صورت بروز اشکال در دانلود فایل ها به ما اطلاع دهید.

http://hosseinrashidi.blogfa.com

دانلود دیتیل و جزئیات ساختمان

دیتیل و جزئیات کنسول سقف های شیبدار


 

جزئیات کنسول سقف های شیبدار
با پوشش ورقهای اردوازDet R.S-01
با پوشش ورق های موجدار سیمانیDet R.S-02
با پوشش ورق های ادوازDet R.S-03
 با پوشش ورق های ازبستی Det R.S-04





 

 

جزئیات ابروی سقف های شیبدار



جزئیات ابروی سقف های شیبدار
با پوشش ورق گالوانیزه (شیروانی)Det R.P-01
با پوشش ورقهای اردوازDet R.P-02
با پوشش پانل های ساندویچیDet R.P-03
با پوشش ورقهای گالوانیزهDet R.P-04
با پوشش ورقهای گالوانیزهDet R.P-05
جزئیات ابروی میانی سقف های شیبدارفلزی عایق دارDet R.P-06
جزئیات ابروی کناری سقف های شیبدارفلزی عایق دارDet R.P-07


آرل دانلود جزئیات ابروی سقف های شیبدار از گروه معماران آرل

دیتیل انتهای سقف شیبدار فلزی (در جهت مخالف شدید)



انتهای سقف شیبدار فلزی (در جهت مخالف شدید)
با پوشش ورق موجدار ازبستیDet R.U-01
با پوشش ورق موجدار ازبستیDet R.U-02
با پوشش ورق موجدار ازبستیDet R.U-03


دانلود جزئیات سقف شیبدار فلزی از گروه معماران آرل

دیتیل و جزئیات بازشو سقف های شیبدار


جزئیات بازشو سقف های شیبدار
با پوشش ورقهای موجدار ازبستیDet R.R-01
با پوشش ورق های اردوازDet R.R-02
با پوشش پانل های ساندویچیDet R.R-03
با پوشش ورق های اردوازDet R.R-04
با پوشش ورق موجدار گالوانیزهDet R.R-05

آرل

جزئیات اتصال آستانه در طبقات




جزئیات اتصال آستانه در طبقات
آستانه سنگیDet R.E-01
آستانه سنگیDet R.E-02
آستانه سنگیDet R.E-03
آستانه سنگیDet R.E-04
آستانه فلزی در کف سرویس یا آشپزخانهDet R.E-05
آستانه فلزی در کف سرویس یا آشپزخانهDet R.E-06
آستانه فلزی در کف سرویس Det R.E-07
آستانه فلزی در کف سرویس Det R.E-08
آستانه فلزی Det R.E-09

آرل
  دانلود جزئیات اتصال آستانه در طبقات از گروه معماران آرل

دیتیل و جزئیات سقف های شیب دار بتنی

جزئیات سقف های شیبدار بتنی
با پوشش ورقهای ادوازDet R.L-01
با پوشش ورقهای ادوازDet R.L-02
با پوشش ورقهای موجدار ازبستیDet R.L-03
با پوشش چوبیDet R.L-04
با اندودهای سیمانیDet R.L-05
با اندودهای سیمانیDet R.L-06
با پوشش شیروانیDet R.L-07



 

دیتیل و جزئیات کفشوی و آبروها


جزئیات کفشوی و آبروها
جزئیات ابرو میانی بامDet R.G-01
جزئیات ابرو میانی بامDet R.G-02
جزئیات کفشوی سرویس ها یا آشپزخانه در طبقاتDet R.G-03




 

جزئیات درز اتبساط



جزئیات درز انبساط
درز انبساط در سقف کاذبDet R.F-01
درز انبساط در دیوار یا سقفDet R.F-02
درز انبساط در سقف کاذبDet R.F-03
درز انبساط دربامDet R.F-04
درز انبساط دربامDet R.F-05
درز انبساط درطبقاتDet R.F-06
درز انبساط درطبقاتDet R.F-07
درز انبساط درطبقات با عایق رطوبتیDet R.F-08
درز انبساط دربامDet R.F-09




دیتیل و کفسازی در طبقات-سقف های بتنی و تیرچه بلوک



کفسازی در طبقات - سقف های بتی و تیرچه بلوک
سقف های بتنی با پوشش چوبDet R.C-01
سقف های بتنی با پوشش سرامیکDet R.C-02
سقف های بتنی با پوشش موزائیکDet R.C-03
سقف های بتنی با ترکیبات پلیمریDet R.C-04
سقف های بتنی بدون پوشش زیرینDet R.C-05
سقف های تیرچه بلوک با پوشش زیرین گچDet R.C-06
سقف های تیرچه بلوک با پوشش زیرین اندود سیمانDet R.C-07
سقف های تیرچه بلوک با پوشش زیرین چوبDet R.C-08
سقف های تیرچه بلوک با پوشش سنگDet R.C-09
سقف های تیرچه بلوک با پوشش چوبDet R.C-10
سقف های تیرچه بلوک با پوشش سرامیکDet R.C-11
سقف های تیرچه بلوک با پوشش موزائیکDet R.C-12
سقف های تیرچه بلوک با پوشش ترکیبات پلیمریDet R.C-13
سقف های تیرچه بلوک با پوشش زیرین اندود گچDet R.C-14
سقف های تیرچه بلوک با پوشش زیرین اندود سیمانDet R.C-15

 

دیتیل و کفسازی در طبقات_سقف های طاق ضربی و مرکب


کفسازی در طبقات - سقف های طاق ضربی و مرکب
سقف های طاق ضربی با پوشش سنگDet R.D-01
سقف های طاق ضربی با پوشش چوبDet R.D-02
سقف های طاق ضربی با پوشش سرامیکDet R.D-03
سقف های طاق ضربی با پوشش موزائیکDet R.D-04
سقف های طاق ضربی با پوشش ترکیبات پلیمریDet R.D-05
سقف های طاق ضربی با پوشش زیرین چوبDet R.D-06
سقف های طاق ضربی با پوشش اندود گچDet R.D-07
سقف های طاق ضربی با پوشش اندود سیمانDet R.D-08
سقف های مرکب با پوشش سنگDet R.D-09
سقف های مرکب با پوشش سنگDet R.D-10
سقف های مرکب با پوشش چوبDet R.D-11
سقف های مرکب با پوشش سرامیکDet R.D-12
سقف های مرکب با پوشش موزائیکDet R.D-13
سقف های مرکب با پوشش ترکیبات پلیمریDet R.D-14
سقف های مرکب بدون پوشش زیرینDet R.D-15


 

دیتیل و جزئیات نورگیر وسقف کاذب و دست انداز


جزئیات نور گیر وسقف کاذب و دست انداز
سقف های کاذب در سقفهای شیبدار با پوشش فلزی(دامپا)Det R.T-01
جزئیات نصب و آبندی پنجره نورگیرDet R.T-02
جزئیات اتصال پانل سقف شیبدار عایق دارDet R.T-03
جزئیات دست اندازدیوارهای فلزی عایق دارDet R.T-04
جزئیات دست انداز بام با در پوش فلزیDet R.T-05


 

دیتیل و جزئیات نور گیر پلیمری سقف شیبدار


جزئیات نورگیر پلیمری سقف شیبدار
با پوشش ورق های اردوازDet R.V-01
با پوشش ورق های موجدار Det R.V-02



 

دیتیل و جزئیات کفسازی در پشت بام


جزئیات کفسازی در  پشت بام
سقف های بتنی با پوشش موزائیکDet R.A-01
سقف های بتنی با پوشش عایق های پیش ساختهDet R.A-02
سقف های بتنی با پوشش آسفالتDet R.A-03
سقف های تیرچه بلوک با پوشش موزائیکDet R.A-04
سقف های تیرچه بلوک با پوشش آسفالتDet R.A-05
سقف های تیرچه بلوک با پوشش عایق های پیش ساختهDet R.A-06
سقف های مرکب با پوشش موزائیکDet R.A-07
سقف های طاق ضربی با پوشش آسفالتDet R.A-08
سقف های مرکب با پوشش عایق های پیش ساختهDet R.A-09
سقف های طاق ضربی با پوشش موزائیکDet R.A-10
سقف های طاق ضربی با پوشش عایق های پیش ساختهDet R.A-11




 

دیتیل و جزئیات کفسازی در آشپزخانه و سرویس


جزئیات کفسازی در  آشپزخانه و سرویس
سقف های بتنی با پوشش سرامیکDet R.B-01
سقف های بتنی با پوشش سنگDet R.B-02
سقف های بتنی با پوشش موزائیکDet R.B-03
سقف های بتنی با پوشش ترکیبات پلیمریDet R.B-04
سقف های تیرچه بلوک با پوشش سنگDet R.B-05
سقف های تیرچه بلوک با پوشش سرامیکDet R.B-06
سقف های تیرچه بلوک با پوشش موزائیکDet R.B-07
سقف های تیرچه بلوک با پوشش ترکیبات پلیمریDet R.B-08
سقفای طاق ضربی با پوشش سنگDet R.B-09
سقفای طاق ضربی با پوشش سرامیکDet R.B-10
سقفای طاق ضربی با پوشش موزائیکDet R.B-11
سقف های مرکب با پوشش ترکیبات سنگDet R.B-12
سقف های مرکب با پوشش ترکیبات سرامیکDet R.B-13
سقف های مرکب با پوشش ترکیبات موزائیکDet R.B-14
سقف های مرکب با پوشش ترکیبات پلیمریDet R.B-15




 

جزئیات کانال تاسیساتی


جزئیات کانال تاسیساتی
جزئیات نصب هواکسش در سقفDet R.I-01
جزئیات پوشش کانال کولر در بام با درپوش سنگیDet R.I-02
جزئیات دودکش در بامDet R.I-03
محل عبور لوله های تاسیساتیDet R.I-04
جزئیات دست انداز بازشو تاسیساتDet R.I-05
جزئیات دست انداز بازشو تاسیساتDet R.I-06



دیتیل و جزئیات سقف های شیبدار فلزی


جزئیات سقف های شیبدارفلزی
با پوشش شیروانیDet R.M-01
با پوشش ورق موجدار گالوانیزهDet R.M-02
با پوشش پانل های ساندویچیDet R.M-03
با پوشش ورقهای اردوازDet R.M-04
با پوشش ورقهای اردوازDet R.M-05
با پوشش ورقهای موجدار ازبستیDet R.M-06
با پوشش چوبیDet R.M-07
با اندود های سیمانیDet R.M-08
با اندودهای گچDet R.M-09
با پوشش ورقهای موجدار ازبستیDet R.M-10
با پوشش شیروانیDet R.M-11



 

جزئیات سقف های شیبدار طاق ضربی

جزئیات سقف های شیبدار طاق ضربی
با پوشش شیروانیDet R.N-01
با پوشش ورق موجدار گالوانیزهDet R.N-02
با پوشش ورقهای اردوازDet R.N-03
با پوشش ورقهای اردوازDet R.N-04
با پوشش ورقهای موجدار ازبستیDet R.N-05
با پوشش چوبیDet R.N-06
با اندودهای سیمانیDet R.N-07
با اندودهای گچDet R.N-08
با پوشش شیروانیDet R.N-09



 

جزئیات سقف کاذب


جزئیات سقف کاذب
با پوشش زیرین لمبه چوبیDet R.K-01
لمبه آلومینیمDet R.K-02
صفحات سبک گچیDet R.K-03
صفحات سبک پیش ساختهDet R.K-04
جزئیات نور گیری روی سقف صاف فابیسDet R.K-05
جزئیات درچه بازدیدDet R.K-06
جزئیات درچه بازدیدDet R.K-07
با پوشش چوب یا ترکیبات پلیمریDet R.K-08



 

جزئیات سرویس ها

جزئیات سرویس ها
زیر دوشی حمامDet R.H-01
چزئیات تولت فرنگیDet R.H-02
جزئیات کاسه توالت ایرانیDet R.H-03


 

جزئیات دست اندازبام

جزئیات دست انداز بام
در پوش سنگیDet R.J-01
در پوش فلزیDet R.J-02
در پوش فلزیDet R.J-03
جانپناه آجریDet R.J-04
جانپناه آجریDet R.J-05
جانپناه بلوک بتنیDet R.J-06
جانپناه بلوک بتنیDet R.J-07
جزئیات در پوش بتنی در دیوار بلوک بتنیDet R.J-08
جزئیات در پوش سنگی در دیوار بلوک بتنیDet R.J-09
جزئیات در پوش فلزی در دیوار بلوک بتنیDet R.J-10



 

جزئیات درز انبساط سقف های شیبدار


جزئیات درز انبساط سقف های شیبدار
با پوشش ورقهای موجدار ازبستیDet R.O-01
با پوشش ورقهای موجدار گالوانیزهDet R.O-01
با پوشش پانل های ساندویچیDet R.O-01
با پوشش ورقهای اردوازDet R.O-01
با پوشش ورقهای گالوانیزهDet R.O-01




 

دیتیل و جزئیات خط الراس سقف های شیبدار


جزئیات خط الراس سقف های شیبدار
با پوشش شیروانیDet R.Q-01
با پوشش شیروانیDet R.Q-02
با پوشش ورقهای ادوازDet R.Q-03
با پوشش ورقهای موجدار ازبستیDet R.Q-04
با پوشش پانل های سانویچیDet R.Q-05



 
 
 
 
 
 
لیست معماران معروف ایران و جهان

لیست معماران معروف ایران و جهان

  • ایران

پل آبکار

باقرآیت‌الله‌زاده شیرازی

ابن فرخان طبری

استاد احمد لاهوری

استاد عیسی

ابوالحسن اعتصامی

حسین امانت

امیر نصرت منقح

عبدالعلی بازرگان

بیژن انصاری

هوشنگ خانشقاقی

نادر خلیلی

ادوارد زهرابیان

سنمار

هوشنگ سیحون

سید هادی میرمیران

یوسف شریعت‌زاده

فریبرز صهبا

عبدالرضا زکایی

حیدر غیایی

کورش فرزامی ......

شیوه های معماری ایرانی

شیوه های معماری ایرانی

کلیه بررسی‌ها و کاوش‌های باستانشناسی حکایت از آن دارد که سابقه معماری ایران به حدود هزاره هفتم قبل از میلاد می‌رسد. از آن زمان تا کنون پیوسته این هنر در ارتباط با مسائل گوناگون، بویژه علل مذهبی، توسعه و تکامل یافته‌است.

معماری ایران دارای ویژگیهایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی ویژه برخوردار است: ویژگیهایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهای رفیع، ستونهای بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری ایران است.

شیوه پارسی

شیوه پارتی

شیوه خراسانی

شیوه رازی

شیوه آذری

شیوه اصفهانی .....

همایش بین المللی معماری_عمران و زیرساخت های شهری
http://www.civilica.com/images/calendar/posters/ICICA01_poster.jpg

همایش بین المللی معماری و فرهنگ شهر پایدار
http://www.civilica.com/images/calendar/posters/ARCHITECTCONF01_poster.jpg

نقش فضای خدمات رفاهی در مجتمع های مسکونی با تاکید بر تعاملات اجتماعی نمونه موردی: مجتمع مسکونی (دراک
عنوان مقاله:

نقش فضای خدمات رفاهی در مجتمع های مسکونی با تاکید بر تعاملات اجتماعی

نمونه موردی: مجتمع مسکونی (دراک- asp )شیراز

http://www.uplooder.net/

بسته آموزشی پروپوزال نویسی پایانامه دانشجویان معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان
بسته آموزشی پروپوزال نویسی پایانامه دانشجویان معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان

1.پروپوزال 2.آموزش پروپوزال نویسی 3.چهارچوب و ضوابط

جهت دانلود بسته_آموزشی_گروه_معماری اینجا کلیک کنید.rar

عنوان مقاله: بررسی عوامل تاثیر گذار در ارتقاء تعاملات اجتماعی در محیط دانشگاه
عنوان مقاله: بررسی عوامل تاثیر گذار در ارتقاء تعاملات اجتماعی در محیط دانشگاه                                      نمونه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان

http://www.uplooder.net/

مسابقه معماری و عمران
مسابقه خشکه چینی گروه معماری و عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان

http://www.uplooder.net/

برگزار گردید.

مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک – زاها حدید

جان هیداک:

استاد مدرسه کوپر یونیون بود – ۱۰ سال تدریس کرد – حدودا ۲۰ سال رئیس آن بود تا آخر عمر. (۲۰۰۱ فوت کرد) او تاثیر زیادی بر روی دانشجویان معماری گذاشت از جمله دانیل لیبسکیند از شاگردان او بود. شیگرو بان و بهرام شیردل از شاگردان او بودند. او بحثی مطرح کرد تحت عنوان معماری معماری یا همان علم معماری یا رشته معماری. او معتقد بود رشته چیزیست که ما از طریق تحقیق و پژوهش می توانیم آن را به دست آوریم و در نقطه مقابل حرفه معماری قرار می گیرد. حرفه کاری است که یاد می گیریم از طریق تکرار آن را ادامه می دهیم و به تحقیق دست نمی زنیم و این جدای از رشته معماری است. او بحث تئوری را در مدرسه کوپر یونیون بسیار جدی پی می گرفت.

مدرسه کوپر

مدرسه کوپر واقع در میدان ۴۱ کوپردارای ساختمان  کالج های تدریس هنر و معماری و مهندسی است.

ساختمان در پوسته فولاد ضد زنگ پیچیده شده است و راهروی گسترده ۶ متری مارپیچ دراطراف دهلیز مرکزی  برای دسترسی بین مکان جلسه و گفتگو ها میان رشته هادر نظر گرفته شده است.

توقف آسانسور های اصلی ساختمان فقط در طبقه اول و پنجم و هشتم به افزایش فعالیت های فیزیکی دانش آموزان کمک می کند.

موسسه کوپر مشتاق به ایجاد ساختمانی بود که بتواند منعکس کننده هدف موسسه ، ارزش ها و آرمان های خود را به عنوان یک مرکز امورش پیشرفته وخلاقانه در هنر و معماری و مهندسی نشان دهد که به یک مرکزفرهنگی و فکری مشهور در نیویورک تبدیل شود.

داخل ساختمان به گونه ای است که روابط بین ۳ کالج به خوبی بر قرار شود.
هسته عمودی در قلب ساختمان به عنوان فضایی مرکزی برای مبادله رسمی اجتماعی و فکری و نمونه خلاق در ساختمان جدید نمود پیدا کرده است.

از لابی ای با دو ورودی بلند , با پله های قابل توجه ای در طبقه چهارم به سالن دانش اموزان خواهیم رسید و از آنجا به شهر مشرف خواهیم بود و در طبقه پنجم ونهم لابی مشرف به اسمان خواهیم داشت که سالن داشجویی و اتاق سمینار و سالنی مشرف به شهر با فضایی سامان یافته در انجا خواهیم داشت

فیزیک و بصری ساختمان  کمک می کند کالج با  محله خود ادغام شود. نمای شفاف در سطح خیابان، دعوت محیط برای مشاهده و شرکت در  از فعالیت های موجود تشویق می کند. بسیاری از توابع عمومی (از جمله فضای خرده فروشی و یک نمایشگاه لابی) در سطح زمین واقع شده است، و گالری دوم و یک سالن ۲۰۰ صندلی از خیابان می توان به راحتی در دسترس است.

مدرسه کوپر با رعایت اصول معماری پایدار و انرژی کارامد و با مصالح فولاد و شیشه پوسته ای مطلوب در ساختمان طراحی شده است.
عملکرد ساختمان از طریق کنترل نور روز ,مصرف انرژی و تویه طبیعی گزینشی است (به مقتضای زمان از انها استفاده خواهد شد)
سیستم دو پوسته اجازه می دهد تا برای افزایش عملکرد و ترکیب پویا در سطوح مختلف از پانل های قابل تغییر و نمای های متفاوت و متنوع استفاده کرد ونیزباعث کاهش هجوم تابش گرما در تابستان وکنترل دمای محیط داخلی خواهد شد.

 

 

مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک
مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک
مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک      
مدل مدرسه کوپر ، معماری مدرسه کوپر

 

امکانات کالبدی

در این مدرسه تلاش شده است تا فضای کار و تمرین مناسب برای تحصیل دانشجویان در اختیار ایشان قرار گیرد. بیش از ۴ هزار متر مربع، کارگاه برای استودیوهای معماری در نظر گرفته شده که این موضوع باعث می شود هر دانشجویی بتواند میز ترسیم و فضای کار مخصوص به خود را داشته باشد ضمن آن که از امکان وجود رایانه و نرم افزارهای کامپیوتری بهره می برد. در استودیوهای معماری، کنترل و پیشبرد پروژه با استفاده از ابزار ترسیم دو بعدی، سه بعدی، مدل سازی و ساخت انیمیشن (تصاویر متحرک) تحت نظارت اساتید انجام می شود و تمامی استودیوها مجهز به ابزار نمایش تصویر، اینترنت و شبکه داخلی هستند.

مساحت مدرسه کوپر

شروع ساخت: ۱۳ نوامبر، ۲۰۰۶
افتتاحیه : سپتامبر ۱۵، ۲۰۰۹
حجم فضا: ۱۷۵٫۰۰۰ فوت مربع ناخالص، (نه داستان به همراه دو زیر کلاس، ارتفاع: ۱۳۵ فوت)
آزمایشگاه: ۳۹،۰۰۰ فوت مربع
استودیو: ۱۰،۰۰۰ فوت مربع
کلاس: ۱۵،۴۰۰ فوت مربع
دانشجویی فضا: ۵۰۸۰ فوت مربع
فضاهای عمومی (فردریک P. رز سالن اجتماعات، اتاق، صفحه Menschel ژاک و ناتاشا Gelman سالن انتظار نمایشگاه و گالری): ۸۸۰۰ فوت مربع

 

سایت مساحت: ۱۸،۰۰۰ فوت مربع
حجم: ۱۸۰٫۰۰۰ فوت مربع ناخالص
نام برنامه: امکانات عمومی از جمله نمایشگاه، سالن ۲۰۰ صندلی، سالن و فضای چند منظوره پوسته، فضای خرده فروشی در کنار خیابان سوم، ۱۵،۰۰۰ SF از کلاس های درس (تقریبی)، ۴۰،۰۰۰ SF آزمایشگاه (تقریبی)، ۱۰،۰۰۰ SF استودیو آموزش هنر ها و فضاهای کاری، ۱۲،۰۰۰ SF از موسسه و فضای فعالیت های دانشجویی (تقریبی)، ۱۵،۰۰۰ SF دفاتر اداری و دانشکده (تقریبی)، ۴،۰۰۰ SF از مرکز کامپیوتر متمرکز (تقریبی).

عکس های از دیاگرام ، اسکیس و نما از مدرسه کوپر در زیر مشاهده کنید.

مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر
مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر
مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر
مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ، معماری مدرسه ، معماری ، جان هیدک ، دیاگرام مدرسه کوپر  

برنامه آموزشی

آموزش معماری در ایالات متحده آمریکا تا پایان جنگ جهانی دوم، بیش تر دنباله رو و پیرو سرسخت نئوکلاسیک و شیوه های آموزشی قرن نوزدهم مدرسه بوزار پاریس بود. اما با حضور والتر گروپیوس در هاروارد در سال ۱۹۳۸، سلطه بوزار به سرعت در هم شکست و جای خود را به فن آوری آموزشی ضد کلاسیک داد که مدت ها پیش، گروپیوس آن را در مدرسه معماری باووهاوس به وجود آورده بود.
«جان هیداک که در ابتدا، یک مدرنیت و پیرو اندیشه های لو کوربوزیه به شمار می رفت از نخستین معمارانی بود که تشخیص داد، شیوه های آموزشی و سنت معمول در باوهاوس علی رغم کنار زدن شیوه های بوزاری، هنوز به همان اندازه دارای محدودیت است. هیداک معتقد بود که الگوی مدرنیستی، عمیقاً ضد روشنفکری است و مدرنیسم سطح معماری را تا حد راه حل های تکتونیک و کاربردی پایین می آورد»

 

در حال حاضر آموزش معماری در مقطع لیسانس در مدرسه معماری «اروین س. چنین» در مجتمع مذکور، در دوره ای پنج ساله انجام می شود. شالوده فلسفی این مدرسه را روابط پیچیده مبتنی بر هم زیستی آموزش، پژوهش، مباحث نظری و عملی و هم چنین طیف گسترده کوشش های خلاقانه مربوط به توسعه معماری هدفمند تشکیل می دهد.

سال اول: فن معماری، مقدمات دروس فنی، طراحی با دست آزاد، تاریخ معماری یک، برنامه نویسی کامپیوتر، هندسه توصیفی، ادبیات اشکال و بیان.
سال دوم: طراحی (۲)، سازه (۱)، تاریخ معماری (۲)، حساب و تحلیل هندسی، مفاهیم فیزیک.
سال سوم: طراحی (۳)، سازه (۲)، فناوری محیطی (۱)، فناوری ساختمان، ساخت جوامع مدرن، دروس انتخابی.
سال چهارم: طراحی (۴)، سازه (۳)، مدیریت ساختمان، فناوری محیطی (۲)، دروس انتخابی.
سال پنجم: تز (پایان نامه)، سازه (۴)، طراحی شهری، تمرین های حرفه ای، مفاهیم پیشرفته، دروس انتخابی.
 

نتیجه گیری

 

هدف اصلی سیستم آموزش در این مدرسه آن است که بتواند معمارانی را تربیت کند که دانش و مهارتشان بر اساس فهم ژرف و درستی از مسائل اجتماعی، زییبایی شناسی و تکنولوژی محیطی شکل گیرد. در طول دوره پنج ساله آموزش معماری بر ارتباط میان معماری و دیگر رشته های خلاقانه تأکید می شود. دانشجویان تشویق می شوند که به قدرت و مهارت بیان خودشان (افکار و عقایدشان) دست یابند و آن را با ابزار گفتاری و بصری ابراز کنند.

 

پلان مدرسه ، پلان مدرسه کوپر

پلان های زیر زمین طبقات مدرسه کوپر ، لطفا بر روی عکس ها کلیک کنید.

پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک ، پلان زیر زمین پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک
پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک
پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک پلان مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ،پلان  مدرسه ، پلان معماری ،پلان جان هیدک ، پلان زیر زمین  

برای دانلود پاورپونت مدرسه کوپر که توسط دوست عزیزمان آقای حکیمی فرستاده شده است از لینک زیر استفاده کنید.

پاورپونت مدرسه کوپر    http://www.arel.ir/fa/Pages-View-146.html

پنل کاربری
نام کاربری
رمز عبور
عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ی سایت
بزرگ ترین وب سایت تخصصی ارایه دهنده مطالب و فایل های معماری این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد .